fallback

Американците ходят все по-често в моловете да се хранят, а не да пазаруват

Процентът на хората, които отиват в търговския център, за да пазаруват в универсални магазини, е спаднал до 20% тази година в сравнение с 25% предишната

16:18 | 06.11.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Все повече и повече хора отиват в търговските центрове, за да посетят заведенията за хранене, вместо да купуват дрехи, показва проучване на UBS. Инвестиционната банка заяви, че харченето на средства за облекло все по-често се случва онлайн, далеч от физическите магазини, като днес около 25% от общите продажби на дрехи в САЩ се извършват в интернет. Очаква този дял да нарасне до 31% до 2023 година.

„Пазаруващите казват, че все по-често отиват в моловете, за да ядат в къта за храна или просто да се разхождат наоколо, вместо да посещават магазините на големите вериги“, посочва анализаторът Джей Соул.

„Откакто молът вече не е мястото, където потребителите откриват модата, има смисъл причините, поради които го посещават, да се променят. ... За шеста поредна година потребителите на САЩ казват, че възможността за онлайн пазаруване ги кара да посещават по-рядко големите регионални търговски центрове или аутлети", допълва той, цитиран от CNBC.

UBS очаква, че промяната ще навреди на веригите на универсалните магазини повече от всичко друго и разривът в индустрията за облекло и обувки ще продължи „поне през следващите пет години“.

В своето проучване с над 2500 потребители UBS заяви, че процентът на хората, които отиват в търговския център, за да пазаруват в универсални магазини, е спаднал до 20% тази година в сравнение с 25% преди година, а процентът на посетителите, които отиват в мола, за да се хранят, е нараснал от 4% до 7% за същия период.

Освен това Соул пояснява, че по-младите купувачи са тези, които оглавяват промените.

Според UBS хората на възраст между 18 и 34 години купуват повече дрехи онлайн от по-възрастните поколения. Например купувачите на облекла на възраст от 18 до 24 години са похарчили онлайн 38% от бюджета си за облекло през тази година, спрямо 32% през 2014 г.

„Интернет е истинско предизвикателство за търговските центрове”, продължава Соул. „В миналото молът беше страхотен агрегатор. Той беше пространството, където потребителите можеха да видят всичко, което се случва в света на модата. Днес огромна част от модните открития се случват онлайн. Потребителите не се нуждаят от мола, за да разберат какво е актуално", добавя още той.

Собствениците на молове обаче започват да осъзнават това. Те не са неосведомени относно изместващите се предпочитания на потребителите.

Някои от най-големите собственици на молове в САЩ, като Simon Property Group, Taubman и Unibail-Rodamco-Westfield, инвестират в нови концепции относно залите за храна, като тенденцията е да се отделя все повече площ за забавления и хранене.

Новият мол American Dream в Ню Джърси, след като бъде довършен, ще бъде с 45% площ за магазини, а останалата част от квадратурата ще бъде посветена на заведения за хранене, тематични паркове, ски писта, миниатюрно голф игрище и ледена пързалка, наред с други неща за посетителите. Според Соул тази концепция на Triple Five Group може би ще се окаже успешна.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:46 | 13.09.22 г.
fallback