Японската корпорация за търговия на дребно с текстилни продукти Fast Retailing, която стои зад веригата магазини Uniqlo, цели да удвои броя на своите търговски обекти в Югоизточна Азия през следващите 10 години, като го изравни с настоящата по-голяма китайска мрежа, заяви в интервю в понеделник председателят и изпълнителен директор на Fast Retailing Тадаши Янай
Янай посочи, че на японската група са ѝ били необходими 17 години, за да изгради мрежата си на по-големия китайски пазар, която достига 800 магазина. Компанията се надява разширяването ѝ в Югоизточна Азия да напредва много по-бързо.
"Азия, от Китай до Индия , с население от 4 милиарда души, е единственият регион в света, който показва стабилен растеж", подчерта Янай, по време на събитието Nikkei Global Forum в Токио.
В световен мащаб Uniqlo има около 2200 магазина, като групата планира да отвори и своя първи магазин във Виетнам през декември.
Растежът в Югоизточна Азия сега ще бъде „по-бърз, отколкото в Китай“, изтъкна Янай, тъй като „в случая с Китай трябваше да изградим основната инфраструктура от нула“.
Въпреки това Fast Retailing внимателно избира своите цели в Югоизточна Азия. Янай добави, че някои пазари, които все още не разполагат с магазини на Uniqlo, като Камбоджа, Лаос и Мианмар, не представляват непосредствени приоритети.
"Има много други страни, където ще отворим магазини", поясни той.
Междувременно, конкуренти като Gap, собственик на Zara Inditex и H&M Group, тази година се присъединиха към френската луксозна група Kering при създаването на Fashion Pact, програма за справяне с екологичните проблеми. Kering сподели метод за измерване на въздействието на бизнеса върху околната среда.
Въпреки че Янай заяви, че компанията му няма да се присъедини към пакта, той подчерта, че е съгласен с имена като Kering за необходимостта от оценка на въздействието върху околната среда.
„Важно е да се определи количествено въздействието върху околната среда“ и да се оцени подобрението, сподели още той.