Anheuser-Busch InBev (AB InBev) най-голямата световна пивоварна компания, съобщи, че растежът на печалбaта е преустановен през третото тримесечие заради спад на доставките в САЩ и Китай.
Производителят на Budweiser намалява годишната си прогноза за приходите, заявявайки, че очаква „умерен“ растеж. Печалбата остава без промяна на коригираната основа въпреки очакванията на анализаторите за 3% ръст, съобщават от Bloomberg.
Остатъкът от годината вероятно ще бъде труден за компанията, което се подчертава от 5,9% спад в китайския обем, месец след като AB InBev събра 5,8 млрд. долара, продавайки дял в азиатското си подразделение Budweiser Brewing Company APAC. Това поражда безпокойство, че един от двигателите за растеж на бирената индустрия вече не работи със същите темпове след забавянето на китайската икономика.
В САЩ появата на алкохолна сода - напитка на основата на газирана вода със слабо съдържание на алкохол - води до намаляване на консумацията на бира и така компанията се разширява в този сегмент с марки като Bon & Viv и Bud Light Seltzer.
Други фактори, които са засегнали компанията през тримесечието, са по-високите разходи за суровини, неблагоприятните колебания на валутата и намаляването на продажбите в Южна Корея и Бразилия в отговор на повишаването на цените.
От AB InBev заявяват, че през 2019 г. второто полугодие се оказва изпълнено с предизвикателства. Миналата година по-голямата част от маркетингови разходи са през първото полугодие заради Световното първенство по футбол, докато тази година разходите са по-равномерно разпределени.