fallback

Dior се извини на Китай заради карта, изключваща Тайван

Френската модна марка се присъединява към други компании, включително Coach, Givenchy и Versace, попаднали под прожекторите на национализма в Китай

10:49 | 18.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Christian Dior е най-новата компания, която се сблъска с негативна политическа реакция в Китай след презентация в университет, по време на която е показана карта на държавата, на която не фигурира Тайван.

Френската луксозна марка се извини в четвъртък чрез платформата Weibo, след като беше разпространен видеоклип от събитието, на който служител от човешки ресурси на компанията е попитан от студентка защо Тайван не е включен на картата.

Западни организации окато Националната баскетболна асоциация на САЩ и модните гиганти Givenchy и Dolce & Gabbana напоследък все по-често се забъркват в скандали заради повишената чувствителност на Китай към обиди на политическа основа.

Гражданите стават все по-категорични, изразявайки гласно своята подкрепа към суверенитета на Китай над нейните територии, докато правителството се опитва да се справи с продемократичните протести в Хонконг и с търговската война със САЩ.

По време на представянето на Dior  въпросът на студентката за Тайван е посрещнат с аплодисменти от публиката. Служителят на Dior отговаря че Тайван е твърде малък, за да се вижда на картата, но студентката отбелязва, че не е по-малък от остров Хайнан, който е отбелязан. Публиката отново избухва в аплодисменти.

Тогава служителят отбелзва, че отговаря за Dior единствено на континенталната част на Китай,  докато за Тайван и Хонконг отговарят други лица в компанията.

Dior казва в изявлението чрез Weibo, че „дълбоко съжалява за инцидента, при който грешното описание и грешното обяснение са направени от служители от човешки ресурси на събитието в кампуса“.

Компанията допълва, че това е неподходящо поведение от страна на подчинените ѝ и че компанията спазва принципа за единен Китай, съобщават от Bloomberg.

От Dior допълват, че разследват въпроса и ще се отнесат сериозно. Местните медии идентифицираха учебното заведение като университет Джъдзян Гуншан. Официалният акаунт на университета в WeChat потвърди, че компанията е провела презентация на тема кариера в сряда.

Инцидентът се случва седмица, след като NBA бе обхваната от спорове относно туит нa генералния мениджър на отбора Хюстън Рокетс, подкрепящ протестиращите в Хонконг. Коментарът предизвика буря, която доведе до отмяна на спонсорства и събития на NBA в Китай, както и до неизлъчване на изложбени мачове от държавния телевизионен оператор.

Dior се присъединява към други модни компании, включително Coach, Givenchy и Versace, попаднали под прожекторите на национализма в Китай. Трите модни марки бяха обявени през август, че произвеждат тениски и дизайни на продукти, определящи Хонконг и Тайван като отделни страни от Китай.

Dolce & Gabbana пострада след рекламата си миналата година, показваща, китайски модел, който се опитва да яде спагети и пица с клечки. Това предизвика възмущение и бойкот на стоките на луксозния моден търговец. През април Leica Camera AG побърза да се дистанцира от промоционално видео, носещо името на производителя на камерата,  което изобразява продемократичните протести на площад Тиананан от 1989 г.

Западните компании трябва да стъпват внимателно, за да не привлекат гнева на потребителите на един от най-големите си пазари. Според оценките поне една трета от настоящите продажби на луксозни стоки се дължат на китайските потребители, както и и две трети от растежа на индустрията, сочат данни от консултантската компания Bain & Co.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:31 | 12.09.22 г.
fallback