fallback

Сингапур готви първата в света забрана за реклама на подсладени напитки

Графикът на новите мерки и какво точно включват ще се обяви през следващата година, а изпълнението им се очаква да отнеме от една до четири години

12:30 | 15.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Сингапур, един от най-големите потребители на захар на глава от населението в Азия, планира да въведе пълна забрана за рекламa на напитки с много високо съдържание на захар в опит да намали заболяванията сред населението в бързо застаряващия се град държава.

Такива напитки, както и напитки със средно и високо съдържание на захар, трябва да имат етикет на предната страна на опаковката си, който да сигнализира, че са нездравословни, казва на конференция в четвъртък държавния министър на здравеопазването Едвин Тонг.

Сингапур ще бъде първата държава в света, която въвежда забрана за реклами на напитки с високо съдържание на захар, според доклад на Straits Times.

„Нашето бързо застаряващо население и нарастващото разпространение на хроничните заболявания ще ни доведат до неустойчива, скъпа система с по-лоши здравни резултати, ако не се намесим“, казва още Тонг. 

Броят на сингапурците на възраст над 65 години ще се удвои през следващите 10 години, допълва той.

Страните от Югоизточна Азия, включително Сингапур и Малайзия, са сред най-големите потребители на захар в света на глава от населението, според Bloomberg Intelligence. Това води до увеличаване на здравословните проблеми като диабет и затлъстяване, подобно на други развити икономики.

Графикът на новите мерки и какво точно включват ще се обяви през следващата година, а изпълнението им се очаква да отнеме от една до четири години, съобщават от Bloomberg.

Сингапур предприе и други мерки за подобряване на здравето на своите граждани. През 2017 г. правителството заяви, че е убедило производителите на безалкохолни напитки в града държава да намалят съдържанието на захар.

Тютюнопушенето също е обект на ограничения, като обществените зони, на които то е било забранено през 70-те години на миналия век, прогресивно се разширяват с времето.

Потребителите в световен мащаб намаляват консумирането на подсладители, като хранителните компании се ангажират да редуцират съдържанието на захар и калориите, заяви миналия месец Пабло Шеруел от Rabobank, ръководител на научно изследване в областта на храните и агробизнеса за Северна Америка.

В Сингапур правителството поиска обратна връзка относно възможността за въвеждане на акциз или данък върху производителите и вносителите, както и относно пряката забрана за продажба на напитки с високо съдържание на захар, каза Тонг, като нарече този ход „война срещу диабета. "

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 13:09 | 14.09.22 г.
fallback