fallback

Американско уиски вместо сингъл малц скоч за феновете на уиски в САЩ

Феновете на спиртните напитки в САЩ могат да се насочат към произведени в Америка уискита заради повишаване на вносните мита

12:37 | 10.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

На 3 октомври САЩ обявиха, че ще наложат мита за стоки от Европейския съюз, включително от 25% за единично малцово ирландско и шотландско уиски. Въпреки че смесените видове от двете държави, като лидера в сегмента Jameson, ще останат незасегнати, феновете на малцовия скоч - уиски, направено от една спиртоварна в Шотландия - могат да очакват значително увеличение на цените, пише Bloomberg. 

Дългият списък с продукти включва пармезан, пекорино и швейцарски сирена, наред с много други: вина от някои държави от Европейския съюз (ЕС), направени с по-малко от 14% алкохол, като вино от сортовете Sancerre or Muscadet, ликьори от Германия, Италия, Испания или Великобритания, също и Aperol, Campari или Аmaretto. Не на последно място в списъка попадат и маслини от редица страни, включително Picholine от Франция и испанския Castelvetrano.

Въпреки че смесените видове скоч се изнасят в САЩ с голям марж, престижните единични малцови уискита се продават на по-високи цени. През 2018 г. износът на единично малцово уиски в САЩ представлява 33% от продажбите по стойност, или 463 млн. долара според Scotch Whiskey Association, търговска група, представляваща дестилерии на уиски в Шотландия.

„Митата несъмнено ще навредят на сектора на шотландското уиски“, посочва на уебсайта на групата Карън Бетс, главен изпълнителен директор на SWA. „САЩ е най-големият и най-ценен единен пазар и над 1 млрд. лири (1,2 млрд. долара) шотландско уиски беше изнесено там миналата година.“

Как би изглеждало това за потребителите? Например 12-годишният Glenfiddich, внасян от Pernod Ricard, е с препоръчителна цена на дребно от 40 долара. Като имаме предвид, че всички разходи се прехвърлят на потребителя, 25% мито ще увеличи цената до 50 долара, а някои търговци на дребно могат да вдигнат цената още повече, ако малцовият скоч се възприеме като дефицитен.

Голям брой от единични малцови уискита, особено по-стари и редки бутилки, се продават за много повече от препоръчаната от производителя цена на дребно.

За щастие, изобилието от марки уиски, произведени в Америка, би могло да помогне за задоволяване на търсенето на малцов скоч.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 21:22 | 12.09.22 г.
fallback