fallback

NBA губи още спонсори в Китай след туита в подкрепа на протестите в Хонконг

Редица китайски компании прекратяват отношенията си с американската баскетболна асоциация, разгневени от атаката в Twitter

15:40 | 09.10.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

В Китай голяма част от местните спонсори на Националната баскетболна асоциация на САЩ (NBA) прекратяват връзките си с организацията след съобщението в Twitter, което подкрепя протестиращите в Хонконг.

След решението на китайския държавен телевизионен и технологичен гигант Tencent Holdings Ltd. във вторник да не излъчва предсезонни мачове на NBA, най-големият производител на спортно облекло в страната и втората по големина компания за млечни продукти се присъединиха към дистанцирането от американската баскетболна асоциация, съобщава Bloomberg.

Производителят на смартфони Vivo заяви, че се отдръпва, докато Master Kong, производител на нудъли и напитки, посочи, че прекратява всички маркетингови дейности, свързани с NBA.

При поредния спор на Китай, в който този път е замесена и баскетболната асоциация, Пекин прибягва до изпитана във времето стратегия за санкциониране на бизнесите, за които смята, че оспорват политическите интереси на азиатската страна - особено тези, които поставят под въпрос суверенитета на държавата над определени територии.

Последиците от туита, публикуван миналата седмица от  длъжностно лице от баскетболния отбор "Хюстън Рокетс", застрашават позициите на NBA на пазара за милиарди долари.

"Пекин се отнася с нулева толерантност към всяка чужда намеса, насочена към вътрешните му дела", смята Хюго Бренан, главен анализатор за Азия в Verisk Maplecroft.  „Това обяснява защо Китай възприема такава твърда позиция", добавя той.

Скандалите хвърлиха сянка върху онова, което беше определено като ключова седмица за NBA в Китай, когато два от най-добрите отбора планираха да играят приятелски мачове. Отборите на "Бруклин Нетс", купен наскоро от съоснователя на Alibaba Джо Цай, и "Лос Анджелис Лейкърс" ще се сблъскат в Шанхай в четвъртък и на 12 октомври в Шенжен.

Полемиката предизвика съмнения дали мачовете наистина ще се състоят по план. И двата отбора, които вече са в Шанхай, ще проведат пресконференция в сряда.

Китай става все по-чувствителен, тъй като предизвикателствата пред страната изникват на няколко фронта. Търговската война със САЩ води до забавяне на китайската икономика. От друга страна продемократичните процеси  в Хонконг поставят под съмнение способността на Китай да контролира полуавтономната територия.

А изтритият туит на Дарил Мори, генерален мениджър на "Хюстън Рокетс", допълнително нажежава обстановката за Пекин.

The Mengniu Group, собственик на млекопреработвателна компания и дългогодишен маркетингов партньор на NBA, заяви в във вторник, че „решително се противопоставя на всички думи и дела, които оспорват националния суверенитет на Китай и застрашават социалната стабилност на Китай.“

Anta Sports Products Ltd. , развиващо се дружество за спортно облекло и маратонки, което използва звезди на NBA като посланици на марката, заяви, че туитът на Мори е „грешен“.

От друга страна Luckin Coffee Inc., китайски конкурент на Starbucks Corp., също прекрати всякакво сътрудничество с местните събития на NBA, докато Ctrip.com International, онлайн туристически агент, заяви в Weibo, че преустановява предлагането на билети и на всякакви кампании, свързани с NBA.  

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:07 | 14.09.22 г.
fallback