Книжата на Domino’s Pizza намалиха стойността си, след като компанията понижи прогнозата си за дългосрочните приходи от продажби, тъй като се бори с все по-големия брой възможности за доставки и отстъпки от страна на конкурентите, пише Bloomberg.
Цената на акциите на Domino’s се понижи с 6,1% до 227,50 долара в Ню Йорк. Книжата, която се радваха на двуцифрен растеж през последните 10 години, записаха спад от 2,3% на цената си тази година до приключването на търговията в понеделник.
Веригата пицарии предложи по-слаба прогноза, като посочи, че очаква приходите от обектите ѝ в САЩ, отворени от поне година, да се увеличат с 2 до 5% през следващите две до три години. Предишната прогноза на компанията беше за 3-6% ръст за период от три до пет години.
Domino’s се бори да не изостава, докато конкуренцията в сектора за доставки на храни става все поголяма, включително и от веригите за бързо хранене. Chipotle Mexican Grill вече има услуга за доставка, а Chilli’s вече рекламира доставки в цялата страна.
Приходите от продажби в американските ресторанти на Domino’s, отворени от поне година, нарастват с 2,4% през третото тримесечие. Те не успяха да изпълнят прогнозата на анализаторите за 2,6% ръст, сочат данни на Consensus Metrix. Международните приходи от продажби също разочароват.
Големите вериги за пица правят все по-големи отстъпки, за да привлекат клиентите с евтини оферти. Наскоро Domino’s рекламира голяма пица за 5,99 долара в САЩ, а Pizza Hut още миналата година пусна меню за 5 долара.
Същевременно разходите за труд притискат все повече веригите. Ресторантите не успяват да наемат достатъчно работници и да задържат кадрите си.