fallback

AB InBev ще търси 4,85 млрд. долара от IPO-то на своето азиатско звено

Пивоварната се готви да пусне в продажба 1,26 млрд. акции на Budweiser Brewing в Хонконг

17:27 | 17.09.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Белгийската пивоварна компания Anheuser-Busch InBev NV съживява първоначалното публично предлагане (IPO) на азиатското си звено на борсата в Хонконг, като предвижда да набере 37,9 млрд. хонконгски долара (4,85 млрд. долара), което е приблизително половината от по-ранната цел, съобщава Bloomberg, позовавайки се на информация от източници, запознати с въпроса. 

Около 1,26 млрд. броя акции на Budweiser Brewing Company APAC Ltd. ще бъдат пуснати с цена в диапазона 27-30 хонконгски долари. През юли пивоварната отложи продажбата на акции, от която планираше да набере цели 9,8 млрд. долара и се съгласи да продаде австралийския си бизнес на японската Asahi Group Holdings Ltd. за 11,3 млрд. долара седмица.

Предлагането, което трябва да започне в сряда, привлече GIC Pte. като основен инвеститор с ангажимент от около 1 млрд. долара.

Завръщането към плана за IPO на Budweiser Brewing е насочено към засилване на борсата в Хонконг в момент, в който продължаващите антиправителствени протести в града и търговското напрежение между САЩ и Китай разтърсват пазарите. Предлагането ще помогне на борсата в Хонконг да изпревари тази в Шанхай, превръщайки я в третата по големина борса в света по отношение на обема на продажбите. С изключение на Budweiser Brewing, компаниите са набрали общо 10,8 млрд. долара чрез IPO в Хонконг през тази година, сочат данни, събрани от Bloomberg.

„Положително въздействие“

При 4,85 млрд. долара IPO-то на пивоварната ще бъде второто по големина в света врамките на тази година, изпреварено единствено от продажбата на акции на Uber Technologies Inc., от която компанията набра 8,1 млрд. долара в САЩ през май.

„Ако Budweiser успее да излезе успешно на борсата, това ще окаже положително въздействие върху капиталовите пазари в Хонконг, което ще сигнализира, че там има сериозен апетит за големи листвания“, посочва Едуард Ау от Deloitte China. „Това също ще проправи път за предстоящи по-малки продажби на акции“, добавя той.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:02 | 13.09.22 г.
fallback