fallback

Билетите за концерти поскъпват все повече, но и това не отказва феновете

Средната цена на билета за най-популярните турнета в Северна Америка е нараснала близо четири пъти през последните 20 години

16:54 | 10.09.19 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Цените на билетите за концерти достигат невиждани висини. И не става дума само за супер богаташи, които плащат хиляди долари, за да гледат най-добрите изпълнители от първия ред. Почитателите на всякакви жанрове музика плащат повече, за да видят любимите си музиканти, съобщава Bloomberg.

Средната цена на билета за стоте най-популярни турнета в Северна Америка е нараснала близо четири пъти през последните 20 години от 25,81 долара през 1996 г. на 91,86 долара през първото полугодие на тази година, сочат данни на компанията Pollstar. Наред със спортните състезания и представленията на Broadway цените на билетите за концерти далеч надвишават инфлацията.

Концерти

Част от ръста е наложителен, тъй като пиратството подкопава продажбите на музика и артистите започват да разчитат силно на концерти. Звезди като Бионсе и Тейлър Суифт могат да заработят повече пари за няколко вечери на сцената, отколкото за една година от продажби на албуми. Но се случва и още нещо. Компаниите за продажба на билети като Ticketmaster и AXS започнаха да възприемат технологии, които показват, че почитателите на музиката биха платили почти всякаква цена за любимите си изпълнители, особено звезди, които пристигат само веднъж на няколко години.

„Много години всички подценявахме билетите“, казва Джо Килиан, който управлява консултантска компания в областта на медиите и е основател на поредица от концерти в Сентрал парк в Ню Йорк.

По-високите цени са добри за бизнеса с концерти. Приходите на индустрията с музика на живо надхвърлиха прага от 8 млрд. долара през 2017 г. и са напът да поставят нов рекорд през 2019 г. Live Nation Entertainment, която притежава Ticketmaster, се хвали със способността си да поставя по-високи цени. Турнето на Пинк е било на второ място по приходи в света през първото полугодие на 2019 г. и номер едно в Северна Америка, която е водещият пазар.

Не само цените на билетите поскъпват. Почитателите на музиката са изправени пред растящи цени на храните, напитките и мърчандайзинга. Средните разходи на почитателите на музиката по време на концерти, организирани от Live Nation, са били 20 долара през 2016 г. Тази година се очаква да достигнат 29 долара, което е ръст с почти 50%.

Концерти

Не всички артисти определят високи цени на билетите за концертите си. Ед Шиърън направи най-доходоносното турне за всички времена с цена на билетите под сто долара, което го превръща в едно от най-евтините топ турнета. Той държи концертите му да са достъпни за всичките му почитатели.

Шиърън обаче предлага различно шоу от това на Бионсе, Суифт или Пинк. Той често остава сам на сцената, свирейки на китара. При последното си турне Бионсе пя с десетки музиканти зад гърба си. Разходите за поставянето на такива концерти са нараснали над два пъти, тъй като артистите вдигат все повече летвата на преживяванията на живо, казват експерти в индустрията.

Подходът на Пинк към турнетата се промени след представянето й на наградите „Грами“ през 2010 г., когато тя изпя “Glitter in the Air”, докато се мокреше във вода и изпълняваше акробатични номера високо над публиката.

Сега акробатите са неразделна част от сета й. Тя започваше голяма част от концертите от турнето си “Beautiful Trauma”, като висеше на полилей или пееше с главата надолу. На земята десетки изпълнители се представяха на фона на сюрреалистичен сет. Това отчасти обяснява и верността на почитателите на Пинк.

„Парите ви определено си заслужават. Можете да видите къде са отишли“, казва 32-годишният почитател на Пинк Бекс Пол, който я е гледал 11 пъти тази година, като пътувал на стоп из Европа по маршрута на турнето на поп звездата.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 22:36 | 13.09.22 г.
fallback