Малките марки био дезодоранти се опитват да си намерят място сред козметичните мастодонти, каквито са Unilever и L'Oreal на все по-разрастващия се пазар, съобщава в."Фигаро", цитиран от БТА.
Един нов вятър духа на пазара на дезодорантите. Докато секторът, който регистрира лек спад от 0,5 процента спрямо 2018 година, изглежда е в застой (с малко над 165 милиона дезодоранта, продадени във Франция през 2019 година), то едно производство го измъква от деликатната ситуация - био продуктите. И то в такава степен, че продажбите на тези отличителни със своите качества продукти са се увеличили с 83,6 процента през тази година, с близо 3 милиона продадени единици, сочи проучване на консултантската компания Nielsen.
От началото на новия век безопасността на някои компоненти на така наречените конвенционални дезодоранти редовно се поставя под въпрос. Съвсем наскоро проучвания на австрийски екип, публикувани през юни 2017 година в списание "ИБиоМедисин", възобновиха дебата за алуминиевите соли, за които се предполага, че причиняват рак на гърдата. През същата година 206 учени от 29 страни сигнализираха в "призива от Флоренция" да се забрани в световен мащаб употребата на триклозан - антибактериално вещество. Последствията от тези официални изявления с медиен отзвук са, че потенциално вредните компоненти са забранени в спецификациите на био козметиката.
Този обрат не остана незабелязан от козметичните гиганти, които не се поколебаха също да станат "зелени". В края на 2018 година Uniliver изкара на пазара серията Monsavon BIO, която включва душ продукти и дезодоранти. За мултинационалната компания био продуктите са едва 5 процента от общите продажби на дезодоранти за жени, което е оборот от 9 милиона евро от общо 235 милиона евро. Регистрираният растеж обаче е впечатляващ: + 110 процента спрямо предходната година.
В същото време световният номер две след Uniliver - L'Oréal - разшири портфолиото на предлаганите си продукти, прибавяйки към вече пуснатите на пазара от 2009 година био сухи дезодоранти Bio Ushuaia гамите Garnier Bio и La Provencale. Тези продукти са по-скъпи от класическите си еквиваленти. Средно био дезодорантите струват 3,58 евро спрямо 3,09 евро за несертифицираните им еквиваленти, което е разлика от 16 процента.