Главният изпълнителен директор на веригата за продажба на парфюмерия Douglas Тина Мюлер посяга към червения молив. До края на 2020 г. Douglas възнамерява да закрие около 70 от своите общо около 2400 филиала, обяви компанията в четвъртък. По-голямата част от тези магазини се намират в Южна Европа, обяви Мюлер пред агенция Ройтерс. В Германия от общо 440 магазина ще бъдат закрити 10. Същевременно обаче Douglas продължава да се разширява в региони с висок растеж и търсене, главно в Източна Европа.
Веригата продължава да разчита на колаборацията между клоновете и онлайн магазините. „Ние стоим до нашите филиали“, подчертава Мюлер.
През третото тримесечие на фискалната 2018/19 година с важния за бизнеса великденски период Douglas расте главно в онлайн търговията. За цялата година компанията възнамерява да генерира онлайн за първи път приходи от повече от половин милиард евро.
Клоновете, засегнати от плановете за закриване, не предлагат никакви перспективи за развитие, пояснява Douglas. Местоположенията в центровете на градовете, за които става дума, се посещават от все по-малко минувачи. На засегнатите ще бъдат предложени възможности за местене в други филиали. „Смятам, че ще намерим възможности за засегнатите служители в Douglas", твърди Мюлер.
През третото фискално тримесечие компанията увеличава приходите си с 5,7 процента до 762 милиона евро, а приходите от електронна търговия нарастват с 44,3 процента. Мюлер целенасочено насочи инвестиции тук, беше нает нов персонал, разшириха се IT отделите и значително се разшири продуктовата гама за онлайн магазините.
Онлайн бизнесът продължава да бъде най-важната зона за растеж на веригата, като онлайн продажбите през първите девет месеца нарастват до 459 милиона евро, което се равнява на 16,9 процента от общите продажби. В Германия този дял вече е 29,4 на сто. Douglas продължава да инвестира в електронната търговия през отчетния период, включително чрез придобиването на мажоритарен дял в NICHE BEAUTY - амбициозен онлайн бизнес за избрани модерни продукти. Чрез тази придобивка Douglas разшири силните си позиции като един от водещите търговски магазини за поддържане на красотата в Европа и спечели платформа за интернет продажби с широк обхват.
Douglas е един от водещите търговци на дребно в европейската индустрия за поддържане на красотата с около 2400 магазина и бързоразвиващи се онлайн магазини в 26 европейски страни. През финансовата 2017/18 г. компанията реализира приходи за 3,3 милиарда евро. Всеки ден около 20 000 специализирани експерти по красота се стремят да направят клиентите си по-красиви. Douglas има портфолио от около 50 000 продукти от над 650 марки в областта на парфюмерията, декоративната козметика и грижа за кожата, както и хранителни добавки и аксесоари. С около 40 милиона притежатели на Beauty Card, Douglas има една от най-големите програми за лоялност на клиентите в Европа.
В България компанията е представена от десетина години, като в момента има 9 самостоятелни обекта, 4 от които – в столицата София.