Известната със своите вегански бургери американска компания Beyond Meat спечели основната щатска верига за бързо хранене Kentucky Fried Chicken (KFC) за клиент. Компаниите обявиха в понеделник (местно време), че ще представят на пазара зеленчукова имитация на пиле под марката „Beyond Fried Chicken".
По-конкретно става въпрос за безкостни пилешки крилца и т. нар. нъджети - без никакви животински съставки. Първоначално те ще бъдат тествани в обект на KFC в Атланта. Ако веганските опции се приемат добре от клиентите, веригата може да ги предложи в цяла Америка.
Тестът, който ще се проведе в един от ресторантите на веригата в Атланта, щата Джорджия, ще направи KFC първата американска компания за бързо хранене, която въвежда алтернатива на пилешкото месо на растителна основа, произвеждано от Beyond Meat.
Партньорството на Beyond Meat с гиганта в сферата на бързото хранене предизвика добро настроение на борсата. Акциите приключиха сесията в понеделник с повишение на цените от 5,6 процента.
Основана през 2009 г., американската компания преживява бурен растеж и също така е търсена от инвеститорите след доброти ѝ IPO в началото на май. Акциите се търгуват доста над емисионната си цена, въпреки че през последните седмици еуфорията значително намаля. Beyond Meat и неговият конкурент Impossible Food се възползват от тенденцията за здравословен начин на живот със своите алтернативи за месо, предоставяйки своите продукти на множество вериги за бързо хранене в САЩ.