Carlsberg, която миналата седмица повиши годишната си прогноза, отчете силно първо полугодие, след като продажбите ѝ на крафт бири скочиха със 17% на годишна база, пише Bloomberg.
Това помогна за генерирането на 25% ръст на нетната печалба до 3,1 млрд. крони (460 млн. долара), обяви датската компания.
„Всички наши ключови приоритети за растеж – крафт и специалните напитки, безалкохолните напитки и Азия – отбелязаха добър растеж“, коментира още Carlsberg.
Освен това компанията започва втория етап от преди това обявената програма за обратно изкупуване на акции за 2 млрд. крони.
След като прекара няколко години в свиване на разходите, главният изпълнителен директор на Carlsberg Сест Харт сега се фокусира върху насърчаване растежа на продажбите, постигайки го чрез висок клас бири като Grimbergen и Jacobsen,
Миналата седмица акциите на компанията записаха най-големия си ръст в цената от близо десетилетие, след като Carlsberg повиши прогнозата си. Сега тя очаква органичната оперативна печалба да нарасне с висок едноцифрен процент. Предишната прогноза беше за среден едноцифрен ръст.
Доброто представяне на Carlsberg и AB InBev контрастира на това на конкурента им Heineken, който изостава през последното тримесечие.
От началото на годината стойността на акциите на Carlsberg е нараснала с 37 на сто.