fallback

Продажбите на Gucci се охлаждат по-бързо от очакваното

Въпреки това ключовият бранд на италианската компания Kering остава изключително рентабилен

13:35 | 26.07.19 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Книжата на компанията за луксозни стоки Kering поевтиняват, след като стана ясно, че ръстът на продажбите на притежаваната от нея френска луксозна марка Gucci се е забавил спрямо последните три години, съобщава Bloomberg.

Минути след 13 ч. книжата се търгуват с понижение в цената от 6,28%.

Сравнимите продажби на Kering са нараснали с 12,7% през второто тримесечие спрямо очакванията на анализаторите за повишение с 14,5%. Въпреки че ръстът на цялостните продажби на компанията в общи линии отговарят на очакванията, а рентабилността й продължава да расте, забавянето на инерцията при ключовия й бранд разтревожи инвеститорите.

„Очакваме, че пазарът ще продължи да се пита дали не предстои „меко кацане“ за Gucci в бъдеще въпреки много стабилното подобряване на маржовете“, коментират анализатори на компанията Bernstein начело с Лука Солка.

Книжата на Kering поевтиняха с 9,9% в началото на борсовата търговия в Париж. Това е най-големият им спад от октомври миналата година. Компанията обяви резултатите си след края на сесията в четвъртък.

Година по-рано продажбите на Gucci се увеличиха с 40%, както и с 20% през предходното тримесечие. Kering опитва да убеди инвеститорите, че ръстът на бранда просто се нормализира и че декадентските облекла на дизайнера Алесандро Микеле не излизат от мода.

„Забавянето беше очаквано и беше коментирано през последните тримесечия“, заяви главният финансов директор на компанията Жан-Марк Дюпле.

След приземяването на Gucci Kering вече не се представя по-добре от конкурента LVMH, която постигна ръст от 20% през тримесечието в ключовата си категория за мода и кожени изделия. Книжата на собственика на Louis Vuitton и Christian Dior достигнаха рекорден връх в четвъртък, след като промените в творческия екип на ключови брандове стимулира ръстовете.

Gucci обаче остава изключително рентабилна, като оперативният й марж е нараснал до 41% през първото полугодие. Kering съобщи също, че продължава да се представя добре в Китай, където властите предприеха мерки за стимулирането на покупките на луксозни стоки в континенталната част.

Компанията обяви положителни резултати и при други свои марки като подобряването на представянето на Bottega Veneta, която изпитваше затруднения в последно време. Макар че анализаторите очакваха нов спад на продажбите, брандът се е върнал към растеж през второто тримесечие, тъй като според Kering първите колекции на новия творчески директор Даниел Лий са били приети добре.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 12:11 | 13.09.22 г.
fallback