fallback

Действията на Swatch срещу сивия пазар засягат финансовите резултати

Протестите в Хонконг също оказват влияние върху бизнеса на компанията

10:53 | 17.07.19 г.

Swatch Group продава по-малко часовници в опит да предлага по-високи цени, пише Bloomberg.

Собственикът на Omega и Tissot заяви, че приходите му от продажби са се свили през първата половина на годината, след като се опълчи на неоторизирания бизнес от търговци на дребно, които намалиха ценовата сила на компанията. Освен това дружеството страда от над 10% спад на приходите от Хонконг, най-големият експортен пазар за индустрията. Политическите протести там обаче отблъскват туристите.

Приходите от продажби на компанията намаляват с 4,4% до 4,08 млрд. франка поради мерките за борба с т.нар. сив пазар на часовници. Въпреки че оперативната печалба се срива с 13 на сто до 547 млн. франка (554 млн. долара), това все пак е по-малко от очаквания от анализаторите спад.

Производителят на часовници заяви, че е предприел „безкомпромисни действия“ срещу търговците на сивия пазар, които обикновено купуват непродадени продукти от оторизирани търговци, а след това ги реализират с големи отстъпки. Това е първият път, в който компанията предприема нещо подобно. Конкурентът ѝ Richemont, например, от години се занимава с обратно изкупуване на излишните запаси от пазара.

"Новините за сивия пазар са наистина окуражаващи“, коментира Джон Кокс, анализатор в Kepler Cheuvreux. “Трябва да създадете усещане за луксозни часовници, иначе те се превръщат в нещо масово“, допълва той.

Спадът в печалбата вероятно отразява и проблемите с по-евтините часовници и тези от среден клас. Въпреки че износът на швейцарски часовници нараства през първите месеци на 2019 г., ръстът идва предимно от високия клас продукти, които струват по над 3000 франка. Swatch разчита на нисък и среден клас марки за по-голямата част от печалбата си. Едноименната ѝ марка може би губи пари, твърди анализаторът на Sanford C. Bernstein през април.

Същевременно инвеститорите могат да са разочаровани от факта, че Swatch не е решила всички проблеми, които засегнаха производството ѝ през втората половина на 2018 г. Компанията обясни, че подобни предизвикателства са се появили и в първата половина на тази година, а някои остава да бъдат решени по-късно тази година. И все пак Swatch прогнозира ръст на годишните приходи от продажби.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:41 | 07.09.22 г.
fallback