Акциите на H&M поскъпват с 10% в четвъртък сутринта, след като нараснаха надеждите, че най-лошото за шведския търговец на дрехи може би е приключило, съобщава Bloomberg. По-добрите перспективи са в резултат на справянето със залежаването на стока.
Обемът на непродадените дрехи леко намалява като дял от продажбите в края на май до 18,2% спрямо рекордните 18,9% от миналия август.
Търговецът на дребно се опитва да се справи с непродадените дрехи през последните три години след серия от модни грешки.
H&M освен това се ангажира да прекрои плана си за разширяване, да намали отстъпките, като в същото време обещава повече инвестиции в електронна търговия.
Компанията понижи целите са отваряне на нови магазини с 26% до 130, след като е отворила близо 400 магазина в последните години. От H&M обясняват, че този ход ще им позволи да увеличат инвестициите си в онлайн търговията. През тази година търговецът предложи онлайн продажби в Мексико, Тайланд, Индонезия и Египет.
Печалбата преди данъци на H&M се е понижила с 1,3%, разминавайки се с прогнозата на анализаторите и свивайки се за осмо поредно тримесечие.
Продажбите на H&M са се повишили с 12% през юни, което е двойно повече спрямо второто тримесечие, когато дъждовната и студена пролет натежа върху търсенето на дрехи в Европа, причинявайки вреди на търговците на дребно, включително и на Inditex.