Компанията за търговия на дребно Tesco Plc стартира финансовата година с понижена прогноза, посочвайки, че положителните резултати при продажбите са били възпрепятствани от приглушения вътрешен пазар, информира Bloomberg.
Продажбите в Обединеното кралство нарастват с 0,4 на сто през първото тримесечие, наполовина спрямо прогнозите на анализаторите. Последните резултати показват, че търговецът, стоящ зад веригата магазини, не е имунизиран срещу предизвикателствата, пред които са изправени и други британски вериги за търговия на дребно - конкуренцията на онлайн магазините и ефекта Brexit.
Tesco беше засегнат и от сравненията между показателите от 2018 г. и тазгодишните постижения. През изминалата година компанията се възползва от сравнително топлото време и кралската сватба между принц Хари и Меган Маркъл.
Отделът по продажби на едро Booker, основният двигател за растеж, продължава да се разраства, но и той е бил възпрепятстван от подобни ефекти.
Tesco използва мащаба си, за да задържи цените, които досега го изолираха от проблемите, засегнали конкуренти като J Sainsbury Plc, чиято оферта за комбиниране с Asda на американския гигант Walmart Inc беше блокирана от регулаторите.
От Tesco посочиха, че все още бизнесът нараства по-бързо в сравнения с цялостния британски пазар, тъй като разширява своята гама от собствени марки.