Книжата на Spotify Technology понижиха стойността си с 4 на сто, след като се появи информация, че Amazon.com води преговори за пускането на безплатна музикална услуга, включваща реклами, която се очаква да засили конкуренцията на лидера в музикалния стрийминг, предава Ройтерс.
Amazon ще рекламира безплатната си услуга през своите гласово активирани колонки Echo, писа по-рано Billboard, допълвайки, че това може да се случи още тази седмица.
До момента гигантът в електронната търговия предлагаше само услугата си Prime Music в абонаментната си платформа Amazon Prime, която струва 119 долара годишно. Amazon Prime освен това предлага безплатни доставки и достъп до видео услугата Prime Video.
В допълнение компанията продава и абонамент за Amazon Music Unlimited за 9,99 долара на месец. Услугата е достъпна на по-ниска цена (7,99 долара месечно) за абонатите на Prime.
Spotify има 116 млн. потребители на своята включваща реклами услуга и още 96 млн., които плащат абонамент. Данните са към февруари тази година.
Amazon твърди, че „десетки милиони“ плащащи потребители слушат в Prime Music и в отделната Amazon Music Unlimited.
Amazon и Spotify не са отговорили на запитването за коментар.
Цената на акциите на сателитната радио компания Sirius XM Holdings също се понижи – с 2% до 5,97 долара.
Вижте още технологични новини във видео материала!