Universal Music Group генерира над 1,2 млрд. евро (1,37 млрд. долара) от операции, свързани със звукозапис, през първите три месеца на 2019 г., или с 19,2% повече спрямо година по-рано при постоянни валути, пише Music Business Worldwide.
737 млн. евро от тази сума са дошли от стрийминг, сочат последните финансови резултати на компанията майка на UMG – Vivendi. Това означава, че звукозаписните компании на Universal в момента събират по около 9,3 млн. долара дневно от платформи като Spotify, Apple Music, Amazon Music и YouTube.
Стриймингът е донесъл около 61% от общите приходи от записана музика на UMG през тримесечието.
Продажбите на физически носители са скочили с 20,8% на годишна база, достигайки 193 млн. евро (219 млн. долара).
След придобиването на Epic Rights компанията е генерирала 72 млн. долара от звеното си, наречено „Мърчъндайз и други“. Сумата е с над 80% по-висока спрямо събраната през същото тримесечие на 2018 г.
Най-големите изпълнители/проекти по генерирани приходи през отчетния период са: Ариана Гранде, саундтракът на „Роди се звезда“, японската пауър рок група Back Number, Queen и Били Ейлиш.
Universal Music Publishing Group е събрала над 225 млн. евро (256 млн. долара) през тримесечието, или с 4,7% повече на годишна база.
Общите приходи на UMG за първото тримесечие, включително от музика, издателска дейност и други, са нараснали с 18,8 на сто до 1,502 млрд. евро (1,7 млрд. долара), което насочва фирмата към поредна година с приходи от над 7 млрд. долара.
Това значи, че UMG е донесла около 43,4% от общите приходи от продажби на Vivendi, които достигнаха 3,459 млрд. евро.