fallback

Pernod Ricard обмисля продажбата на винения си бизнес

Според източници на Bloomberg обаче обсъжданията са на предварителен етап

16:19 | 14.03.19 г.

Вторият по големина производител на алкохолни напитки в света Pernod Ricard обмисля продажбата на подразделението си за вино, което включва испанската марка Campo Viejo и австралийската Jacob’s Creek, предава Bloomberg, позовавайки се на свои източници.

Компанията води ранни разговори за потенциална продажба на подразделението, чиито продажби възлизат на около 500 млн. долара, посочват източници. Обсъжданията са на предварителен етап и Pernod може в крайна сметка да реши да задържи бизнеса, казват източниците, поискали анонимност заради конфиденциалност на информацията.

„Като въпрос на политика компанията не коментира слухове или спекулации“, казват от Pernod Ricard в свой имейл.

Производителят на водка Absolut е започнал да проучва възможностите за подразделението още преди да се окаже цел на Elliott Management на Пол Сингер, казва един от източниците. Активистът инвеститор разкри, че притежава дял в компанията през декември, призовавайки за икономии на стойност 500 млн. евро в Pernod Ricard, преди която е единствено Diageo в бизнеса със спиртни напитки.

„Групата не се намира под външен натиск и вече е споменавала на няколко пъти, че възнамерява да продължи динамичното управление на портфолиото си“, допълват от компанията в имейла си.

Акциите на Pernod Ricard поскъпнаха с 0,5% до 156,10 евро сутринта в Париж, което дава на компанията пазарна оценка от 41,4 млрд. евро.

Базираната в Париж дейност с производство на вино на Pernod е по-малко печеливша от останалите подразделения. Макар че Pernod Ricard придоби лозя, включително в Калифорния и Китай, през последните години главният изпълнителен директор Александър Рикар предпочта да разширява по-бързо растящата дейност с твърд алкохол, закупувайки брандове като джина Monkey 47 и напитката от агаве Del Maguey.

“За мен това носи голям стратегически смисъл, тъй като това е сравнително малка част от групата, с по-слаб растеж и по-малка рентабилност“, каза анализаторът от Sanford C. Bernstein Тревър Стърлинг.

Компанията освен това продава други продукти, които не смята за централна част от стратегията си, например линията от бренди Domecq и Paddy Irish Whiskey.

Винената индустрия е по-фрагментирана от секторите за производство на бира и твърд алкохол, където играчите се консолидираха през последните десетилетия, за да получат предимства при разпространението и разходите за доставка. През 2016 г. Diageo продаде винения си бизнес на Treasury Wine Estates – австралийския производител на Penfolds, за 600 млн. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 07:56 | 09.09.22 г.
fallback