fallback

Лош отчет и счетоводно разследване сринаха акциите на Kraft Heinz

Книжата на производителя на храни са близо до историческо дъно и заради от отписване за около 15,4 млрд. долара

09:15 | 22.02.19 г.
Автор - снимка
Редактор

Акциите на Kraft Heinz се сринаха с 20% в четвъртък, след като компанията за хранителни продукти отбеляза загуба за тримесечието, разкри за разследване на Комисията по ценните книжа и борсите и снижи стойността на брандовете си Kraft и Oscar Mayer, подчертавайки трудната среда за индустрията на пакетирани храни, предава Ройтерс.

Мрачните резултати и прогноза на компанията, която е една от най-големите инвестиции на милиардер Уорън Бъфет, отразява промените в навиците на потребителите, които все повече се придвижват от обработени храни към по-здравословни алтернативи. 

Сривът в следпазарната търговия изтри 12 млрд. долара от пазарната капитализация на Kraft Heinz и остава акциите да се търгуват на най-ниското им ниво, откакто H.J. Heinz Co купи Kraft Foods Group през 2015 г., създавайки петата по големина компания за храни и напитки в света.

Намаляването на стойността на Kraft и Oscar Mayer с 15,4 млрд. долара подсказва за свиващи се резултати на емблематични марки и други загуби в стойността на активите, което означава, че компанията смята тези активи за по-малко ценни, отколкото преди сливането.

„Очакваме да направим стъпка назад през 2019 г.“, каза главният финансов директор Дейвид Кнопф пред анализатори в конферентен разговор след публикуването на резултатите, обещавайки „последователен ръст на печалбата“ от 2020 г.

Kraft, която купи сиренето Velveeta и кетчуп бранда Heinz, прогнозира коригирана печалба преди лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията (EBITDA) между 6,3 млрд. и 6,5 млрд. долара през 2019 г., което е доста под оценката на анализаторите за 7,47 млрд. долара, сочат данни на Refinitiv.

В конферентен разговор с анализаторите главният изпълнителен директор Бернардо Хеес заяви, че цялата индустрия на пакетирани храни вероятно ще продължи да се бори с предизвикателства, обвинявайки за това нарастващата популярност на по-малки частни брандове и по-високите разходи за суровини.

Kraft Heinz е в по-лоша позиция от много други компании за потребителски пакетирани храни, защото има много слабо портфолио от брандове. Те не постигат нивото на растеж, което е нужно на този вид пазар“, коментира управляващият директор на GlobalData Retail Нийл Сондърс.

Компанията, която се конкурира с General Mills и Kellogg, понижи дивидента за тримесечието до 40 цента на акция от около 63 цента на акция.

Berkshire Hathaway на Бъфет и бразислката 3G Capital контролират базираната в Чикаго Kraft Heinz.

Освен по-слабите от очакванията резултати компанията разкри, че е получила призовка от Комисията за ценните книжа и борсите в САЩ през октомври по разследване на счетоводните ѝ политики, процедури и вътрешен контрол, свързан с обществени поръчки.

Компанията заяви, че полага усилия да подобри вътрешния си контрол и е определила проблемите, заради които е записала увеличение от 25 млн. долара на цените на продаваните продукти.

„Това направи един наистина лош набор от резултати в още по-лош, защото добави известна несигурност към бъркотията“, каза Сондърс.

За тримесечието, приключило на 29 декември, Kraft отбеляза нетна загуба от 12,6 млрд. долара. Печалбата на компанията на коригирана база възлиза на 84 цента, което е под оценките на Wall Street за 94 цента, сочат данни на Refinitiv.

Нетните продажби са възлезли на 6,89 млрд. долара, което отново е под прогнозите на анализаторите за 6,94 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 17:40 | 12.09.22 г.
fallback