Американската компания за безалкохолни напитки Coca-Cola отчете по-високи от очакваното приходи за последното си тримесечие, подпомогната от търсенето на чай, кафе, вода и спортни напитки, но компанията все пак очаква продажбите ѝ да се забавят тази година, пише Wall Street Journal.
В резултат на новината книжата на Coca-Cola понижиха стойността си с 8,4%.
Компанията заяви, че органичните приходи, които не включват валутните колебания, придобиванията и продажбите на активи, вероятно ще нараснат с около 4 на сто през 2019 г. в сравнение с растеж от 5% за миналата година.
Главният изпълнителен директор Джеймс Куинси заяви, че компанията е променила очакванията си, след като е забелязала забавяне на развиващите се и развитите пазари в края на 2018 г. „Смятаме, че имаме добър план, добра инерция, но сме реалисти и внимателни за глобалната прогноза“, коментира той в интервю.
Органичните приходи са нараснали с 5% през четвъртото тримесечие спрямо година по-рано, подпомогнати от по-добрите продажби на Coca-Cola Zero Sugar и ниско или безкалоричните версии на Sprite и Fanta. Продадените обеми са запазили нивото си.
Обемът на продажбите на кафе и чай е скочил с 3% през тримесечието благодарение на растежа на Fuze Tea в Европа и на новата линия готови за консумиране кафета в Япония. Водата и спортните напитки са отбелязали 1-процентов ръст. При газираните напитки има спад от 1%, докато при плодовите сокове, млечните и растителните напитки спадът е с 2 на сто.
През тримесечието обемът на продадените газирани напитки в Северна Америка е намалял с 1% заради скока на цените въпреки по-голямото търсене на Coca-Cola Zero Sugar и Sprite. Компанията се фокусира върху по-големите маржове вместо върху обемите.
Продажбите на газирани напитки спадат през по-голямата част от последното десетилетие, докато потребителите се насочват по-сериозно към бутилираната вода и други напитки с вкусове.
Нетните приходи на Coca-Cola са намалели с 6% до 7,1 млрд. долара през тримесечието на годишна база в резултат на влиянието на чуждестранните валути и други фактори. Анализаторите очакваха 7,03 млрд. долара приходи.
Базираната в Атланта компания отчете печалба от 870 млн. долара, или 20 цента на акция, за тримесечието в сравнение със загубата за 2,75 млрд. долара, или 66 цента на акция, година по-рано. На коригирана база Coca-Cola е спечелила по 43 цента на акция в съответствие с очакванията на анализаторите.
Coca-Cola прогнозира, че коригираната годишна печалба ще спадне с 1% или ще нарасне с 1%.