Хареес в Дубай, паея в Палма де Майорка, пад тай в Банкок или шампанско с охлюви в Париж: хората си угаждат с храни и напитки в тези четири града повече, отколкото навсякъде другаде по света. Това показва Global Destination Cities Index на Mastercard. Проучването класира 162 града по посещаемост и похарчени суми от посетителите на тези дестинации за храна и пазаруване през 2017 г.
Градове, като Сингапур и Лондон, също попадат в челната десетка по обща похарчена сума, но посетителите там харчат много по-малък процент от бюджета си за храна и напитки, съответно 12,9% и 17,6%.
Данните разкриват, че посетителите на Дубай и Лондон харчат много за пазаруване независимо дали купуват дрехи, сувенири или други стоки.
В Лондон, Сеул и Йоханесбург те харчат минимум 40% от бюджета си за пазаруване и пътуват натам с по-голям куфар.
„У дома или напът нищо не събира хората така, както храната. Тя е уникално преживяване, което ни свързва с културата, историята и уникалната кухня на всяко място“, казва Моника Биаджоти, вицепрезидент „Потребителски пазар и спонсорства“ в компанията.