Туристическата компания Tui потъна по-дълбоко в червената зона на загубите през първото тримесечие на 2018/19 г. Основните причини са типични за бранша, но значително по-високата оперативна загуба се дължи и на необичайно дългото и горещо лято в Северна Европа, промяната в търсенето на пътуванията до по-изгодни дестинации като Турция и страни в Северна Африка и по-ниските маржове в бизнеса с туроператорите, предава DPA.
Слабият британски паунд също натежава над финансовия баланс, както съобщи още през миналата седмица Tui. Именно заради тези причини групата трябваше да отмени прогнозата си за годишната печалба.
Резервациите за лятото на 2019 г. са до голяма степен на нивото от предходната година, поясняват от най-големия в света туроператор. Средните цени са непроменени спрямо предходната година, но това не важи и за маржовете. Пазарната среда е предизвикателство за всички туроператори, но пътуванията и туризмът като цяло остават все пазар с потенциал, призна изпълнителният директор Фриц Юсен. През първото фискално тримесечие до края на декември приходите са се увеличили с 4,4% на годишна база до 3,7 млрд. евро. С отчитане на валутните разлики ръстът е от 4,7%. Коригираната загуба преди лихви, данъци, амортизация (EBITA) се е удвоила до 83,6 млн. евро от 36,7 млн. евро за същия период на миналата година. Анализаторите очакваха коригирана EBITA загуба от 76 млн. евро и приходи за 3,6 млрд. евро. За текущата финансова година до края на септември Юсен очаква оперативна печалба на нивото от предходната година - малко под 1,2 млрд. евро. Преди това туристическата група очакваше увеличение от поне 10%.