Датската пивоварна Carlsberg отчете приходи от продажби за четвъртото тримесечие, които надминаха очакванията. Резултатите бяха насърчени от силния растеж в Китай, но компанията очаква органичният растеж за 2019 г. да е под миналогодишните нива, пише CNBC.
Carlsberg, третият по големина пивовар след Anheuser Busch InBev и Heineken, заяви, че очаква оперативната му печалба да нарасне с 5-6% през 2019 г., доста под миналогодишните 11%.
„Имахме силни резултати за 2018 г.“, коментира главният изпълнителен директор Сеес'т Харт, реферирайки към растежа на приходите от продажби, по-големите маржове на печалба и намаления дълг.
Компанията посочи, че ценовият микс, който показва дали тя продава повече от скъпите си бири, е положителен на повечето пазари, най-вече в Китай, където е продала повече от своите премиум брандове бира.
Китайският пазар е воден от международните премиум марки, които се продават два до три пъти по-скъпо от масовите брандове.
Приходите от продажби на Carlsberg са достигнали 13,59 млрд. датски крони (2,13 млрд. долара) през четвъртото тримесечие, или малко над 13,51 млрд. крони, които бяха прогнозирани от анализаторите, анкетирани от Ройтерс.
Компанията обяви, че ще започне 12-месечна програма за обратно изкупуване на акции за 4,5 млрд. крони.
Бордът на Carlsberg ще предложи дивидент от 18 крони на акция, което е малко под очакваните 18,30 крони на акция.