fallback

Експанзията на Starbucks по света не спира, макар и по-бавно

България присъства на картата на американската верига с 13 обекта

17:13 | 30.01.19 г.

Снимка: Архив Ройтерс

Пристигането през 2000 г. на Starbucks в Пекин беше определено от New York Times като „символ на достигнатите от глобализацията крайности“.

Миналата седмица при обявяването на резултатите за фискалното първо тримесечие ръководители на компанията съобщиха, че обектите със зеленото лого са вече над 3600 в 150 китайски града, пише онлайн изданието Quartz.

Главният изпълнителен директор Кевин Джонсън заяви, чe заведенията на Starbucks са се увеличили с 18% през 2018 г., а компанията е навлязла в още над десет града само през първото тримесечие. Джонсън говори също за новия виртуален магазин в Alibaba, който ще даде на Starbucks достъп до 600 млн. клиенти.

Веригата се разраства и на други места по света. През декември Starbucks обяви планове да продължи експанзията си с ръст от 6-7% в глобален план и 3-4% (или около 550 заведения на година) в САЩ.

Към момента прочутата верига кафенета има 29 865 заведения на 78 пазара в света. Както може да се очаква, най-много са обектите в САЩ – 14 758, следвани от Китай с 3684 и Канада с 1542. В десетката попадат още Япония, Южна Корея, Великобритания, Мексико, Турция, Тайван и Индонезия. България също присъства на картата на Starbucks с 13 заведения – 8 в София, по две в Пловдив и Бургас и едно във Варна.

Европа обаче е единственият регион, където Starbucks изпитва затруднения, тъй като там кафе-културата съществува преди пристигането на американската верига. Миналата година партньорската компания Alsea, базирана в Мексико, която управлява 900 заведения Starbucks в Латинска Америка, купи десетки обекти на европейския пазар в рамките на корпоративно преструктуриране, целящо ускоряване на растежа в региона.

Въпреки че Starbucks открива нови заведения на другите континенти, плановете за експанзия са смекчени в сравнение с прогнозите на основателя и бивш главен изпълнителен директор Хауърд Шулц преди оттеглянето му миналата година.

Шулц предвижваше откриването на 1000 луксозни обекта Starbucks Reserve, продаващи най-изисканите кафета на веригата. Той също така мечтаеше за изграждането на 30 луксозни заведения Reserve Roastery в големи градове, но за момента са отворили врати само четири заведения, включително едно в Шанхай с площ от 2787 кв. м и едно в Манхатън с площ от 2136 кв. м.

Wall Street Journal съобщи неотдавна, че Джонсън не казва категорично още колко такива обекта ще бъдат изградени, въпреки че изграждането им в Токио и Чикаго вече тече.

Твърди се, че новият ръководител на Starbucks е дисциплиниран реалист за разлика от предшественика си, който смята, че превръщането на кафето американо в световно явление го прави достоен да управлява Америка. Анализаторите смятат, че праволинейността на Джонсън започва да се отплаща. Благодарение на силния сезон около празниците печалбата на Starbucks през първото тримесечие надмина очакванията, а приходите нараснаха с 9% и достигнаха 6,63 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 01:49 | 12.09.22 г.
fallback