Harley-Davidson не можа да отговори на очакванията на пазарите за печалбата си през последното тримесечие на 2018 г., като от компанията прогнозират и значително понижение на доставките, съобщава Ройтерс.
Производителят на мотори също така съобщи, че готви да стимулира инвестициите си в своя завод в Тайланд, за да обслужва европейския пазар в опит да се справи с последиците от търговската война на американския президент Доналд Тръмп.
Компанията отчете четвърта поредна година на спад в глобалните си продажби на фона на продължаващите трудности пред търсенето в САЩ, което отговаря за 60% от покупките на мотори на марката.
От Harley посочват, че очакват през 2019 г. да пуснат в продажба 222 000 мотора – най-ниската бройка от 2010 г. насам.
Според производителя митата на САЩ, както и налозите върху вноса в Европейския съюз, ще му струват между 100 млн. долара и 120 млн. долара през 2019 г. Те също така ще са и причина за спад от 6 процентни пункта на оперативния марж през първото тримесечие на годината.
За последните три месеца на миналата година спадът му е от 6,2 процентни пункта, като отчасти това се дължи на митата. Първоначалните планове за завода в Тайланд бяха той да обслужва пазара в Азия и Китай.
Компанията възнамерява да инвестира в него 15 млн. долара, като изпращането на продукция за Европа ще започне в края на 2019 г.
Решението на Harley да изведе производството си за Европа извън САЩ беше обявено през лятото, след като ЕС въведе мита срещу САЩ в отговор на налозите на американския президент върху европейския внос на стомана и алуминий.
Производителят отчита коригирана печалба от 17 цента за акция през последното тримесечие при очаквания на анализатори за 28 цента на акция. Към 21 ч. българско време книжата на компанията отчитат спад на цената си от близо 7,8%.