fallback

Продажбите на диаманти на De Beers с рязък спад през януари

Причината се крие в по-слабото търсене на по-малки и евтини камъни

14:05 | 29.01.19 г. 2

Снимка: Архив Ройтерс

Компанията De Beers, която е световен лидер в добиването и търговията с диаманти, обяви голям спад на продажбите заради намалялото търсене на по-малки и евтини камъни, предава Bloomberg.

De Beers е постигнала само 505 млн. долара при първата си продажба за годината спрямо 672 млн. долара миналата година и 792 млн. долара през 2017 г. Януари е един от силните месеци за компанията в последните години, тъй като клиентите попълват запасите си след сезона на празниците.

Компаниите, които се занимават с добив на диаманти, изпитват затруднения. Това важи особено за тези от тях, които произвеждат по-малки и евтини скъпоценни камъни, където има твърде голямо предлагане. Търговците и производителите, които ги купуват, също не успяват да постигнат печалба.

Миналия месец някои от клиентите на Rio Tinto Group отказаха да купят по-евтини диаманти, а De Beers беше принудена да намали цените и да предложи отстъпки на купувачите.

Спадът се дължи на по-големите от обичайното продажби през декември и бавното движение на стоките с ниска стойност в диамантената индустрия.

De Beers е известна със строгия си контрол върху пазара на диаманти. Компанията продава скъпоценни камъни десет пъти в годината в Ботсвана на подбрана група клиенти. Очаква се купувачите да конкретизират броя и вида на диамантите, които искат, и след това да осъществят покупките на определената от De Beers цена.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 05:37 | 14.09.22 г.
fallback