fallback

Ferrari отново е „най-силната“ марка в света

Инвестициите в нови модели и силните продажби станаха основна причина за завръщането на компанията на първото място

16:50 | 22.01.19 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Ferrari отново си върна позицията на „най-силната марка“ в света. Това показва ежегодната класация на Brand Finance, цитирана от БТА.

„Черното конче“ отново е най-влиятелният символ в света, успявайки да се пребори с конкуренцията на 500-те марки с най-голяма икономическа стойност. Ferrari се качи отново на върха на класацията след пет години отсъствие.

Факторите, които засилват позицията на Ferrari, са обявените важни инвестиции за създаването на 15 нови модела, някои от които хибридни, както и фактът, че още през май миналата година е била продадена цялата продукция на компанията за 2018 година и част от продукцията за 2019 година.

„Ferrari остави зад себе си останалите 14 марки", които имат рейтинг ААА+ или са определяни като „изключително силни“, сред които са, както „много известни“ марки като Rolex и Coca Cola, така и по-непознати, като китайската банка ICBC и китайската система за съобщения We chat.

Като водещ производител на луксозни автомобили, Ferrari е безапелационен лидер в дизайна и иновациите, заяви представителят на Brand Finance за Италия Масимо Пицо. Логото с черното конче е съвършеният символ на силата и жизнеността на марката, която неотдавна обяви, че планира нови модели и е в състояние да разшири бизнеса си извън автомобилния сектор, добави той.

Ако обаче се постави като критерий икономическата стойност на марката, като се пресметне нетната ѝ печалба, то класацията отново печели, както и миналата година Amazon. Според лондонската консултантска компания „растежът от 24,6% на икономическата стойност, дължащ се на имиджа и репутацията, е донесъл на марката Amazon впечатляващата стойност от 187,9 милиарда долара“.

Amazon изпреварва с 30 милиарда долара втората Apple, която отчита растеж от 5% до 153,6 милиарда долара. На трето място се нарежда Google с увеличение от 18,1% до 142,7 милиарда долара. Facebook слиза на 7-о място (+9% растеж) след петата позиция в миналогодишната класация и е единствената социална мрежа, която не бележи двуцифрен растеж, посочва БТА.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:28 | 10.09.22 г.
fallback