fallback

Коледните продажби на Sainsbury's разочароваха

Компанията усеща все по-силната конкуренция на дискаунтърите и на Amazon

14:28 | 09.01.19 г.

Коледните приходи от продажби на Sainsbury’s се оказа доста под очакванията на анализаторите, след като ценово ориентираните британски потребители се насочиха към дискаунтърите за покупките за празничните блюда, пише Bloomberg.

Веригата супермаркети се превърна във втората от четирите големи британски вериги в сектора, които подчертават по-слабите покупки по време на празничния сезон. По-рано тази седмица Wm Morrison Supermarkets предупреди, че политическата безизходица около Brexit кара хората да се въздържат от покупки.

"Хората са особено внимателни как харчат парите си“, коментира главният изпълнителен директор Майк Коуп. „Смятаме, че тази предпазливост ще продължи поне по време на периода на несигурност“.

Книжата на Sainsbury’s понижиха стойността си с около 2,8% по време на ранната търговия в Лондон.

Освен предизвикателствата около Brexit, Sainsbury’s се сблъсква и с нарастваща конкуренция от дискаунтърите Aldi и Lidl, както и от по-сериозна заплаха от Amazon.com. Asda на Walmart, която също се харесва на потребителите, които внимават как харчат, отчете най-силния растеж сред четирите най-големи британски компании в сектора. Tesco ще обяви финансовите си резултати в четвъртък.

По-слабият отчет на Sainsbury’s само потвърждава необходимостта от вече планираното придобиване на Asda. Втората по големина британска верига супермаркети е със значително по-малък мащаб от лидера Tesco, което ѝ дава по-малко опции при преговорите с доставчиците. Добавяйки Asda към бизнеса си, тя се надява да намали цените, за да се конкурира по-добре на все по-ценово ориентирания пазар.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 06:12 | 12.09.22 г.
fallback