fallback

Идея за 3 млрд. долара

През 2000 г. печалбата на Disney получава сериозен тласък чрез идеята на сегашния главен изпълнителен директор на производителя на китари Fender

18:28 | 31.12.18 г.
Автор - снимка
Създател
Автор - снимка
Редактор

Анди Муни е главен изпълнителен дирекор на американския производител на китари Fender, в чието портфолио присъстват работодатели като Nike и Disney. 

През 2000 г., докато се намира на ледената пързалка във Финикс, Аризона, още като ръководител на звеното за потребителски продукти в Disney, Муни получава прозрение, което по неговите думи има силата да донесе на компанията допълнителна годишна печалба в размер на 3 млрд. долара.

Присъединявайки се към компанията след 20-годишна кариера в Nike, Муни работи усилено, за да постигне максимална продуктивност във всеки аспект на своята длъжност, споделя той в интервю пред BBC.

Докато се намира на пързалката той забелязва, че много майки и техните дъщери са облечени в рокли на принцеси, подражавайки на различните героини на Disney, в това число Снежанка, Пепеляшка и Аврора от “Спящата красавица“.

„Стоях покрай майките и дъщерите, всички облечени от главата до петите в ръчнонаправени рокли“, разказва Муни.

След като обикаля голяма част от въпросните майки, той разбира, че всички са съгласни да купят подобни дрехи ако пазарът им ги предложи.

„Затова се отправих към офиса ни в Бърбанк, Лос Анджелис, и веднага стартирахме този проект“, добавя Муни.

Неговото призрение въвжда приказните рокли на най-известните женски персонажи на компанията, като в същото време поставя началото и върху работата по изготвянето на кутии за хранене, кукли, списания, компютърни игри, пижами и др.

„Идеята ми беше да започнем да продаваме всичко, което дамите, фенове на Disney, биха желали да придобият“, споделя Муни.

По неговите думи до края на 2001 г. продажбите на продуктите от серията на Disney принцесите достигат 300 млн. долара, като днес техният размер е повече от 6 млрд. долара годишно.

Израснал в Шотландия, Муни започва своята сериозна кариера в Nike където разработва концепции за повишаване на продажбите на маратонки.

Той впечатлява своите ръководители с идеите си и много скоро  е издигнат до маркетингов директор във Великобритания.

Две години по-късно той достига поста на главен маркетингов директор на компанията за спортни стоки.

През 90-те години на миналия век той преминава в Disney, където остава 11 години, като три от тях прекарва като главен изпълнителен директор на подразделението Quiksilver, което по това време е натрупало дългове в размер на 1 млрд. долара.

През 2015 г. Муни се премества във Fender. Той е запален фен по китарите и разполага с колекция от над 40 различни модела.

За да се справи със затрудненията, в който се намира този бизнес, Fender стартира приложението Fender Play за онлайн уроци по китара, с което цели да върне интереса на хората към този тип музикални инструменти.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 23:04 | 13.09.22 г.
fallback