IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Kaufland анатемосва продуктите на Unilever

Ценовата война между двете големи компании се ожесточава, мярката ще засегне и магазините в България

14:19 | 21.12.18 г. 21
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимка: Kaufland</p>

Снимка: Kaufland

Спорът за покупните цени между германския дискаунтер Kaufland и производителя на потребителски стоки Unilever ескалира. Както обяви веригата супермаркети, продуктите на Unilever ще бъдат изкарани от рафтовете на магазините ѝ от следващата година. Мярката засяга марки като Knorr, Langnese, Pfanni, Ax, Rexona и Duschdas. Избрани продукти за сладолед на Magnum, Cremissimo и Viennetta все пак ще са на разположение на клиентите. Като алтернатива те обаче ще могат да намират в магазините много марки и продукти от собствените брандове на Kaufland, поясни компанията, цитирана от DPA.

Като причина компанията назова в свое изявление „драстичното увеличение на цените и едностранни промени в условията на Unilever". Като един от водещите световни производители на маркови стоки Unilever се стремила да се възползва от изключителната си пазарна позиция, за да повлияе на търговеца на дребно и допълнително да оптимизира собствените си приходи, твърдят от Kaufland.

Веригата супермаркети пък възнамерявала да предотврати щетите за компанията и реагира последователно. Исканията на Unilever за „повишаване на цените и едностранни промени в условията биха довели до значително увеличение на продажните цени, които биха превишили пазарните цени".

Kaufland съжалява за решението на производителя и припомня, че е положила усилия, макар че те не са довели до постигане на споразумение с Unilever. Решенията, предложени от компанията, са били отхвърлени от концерна в хранително-вкусовата промишленост.

Още през септември Kaufland премахна около 480 продукта на Unilever от рафтовете. Веригата оправдава това с факта, че Unilever драстично е увеличила доставните цени в краткосрочен план. В Чешката република, Словакия, Полша, Румъния и България също има заповед за замразяване предлагането на някои продукти на Unilever.

Πopтфoлиoтo нa Unіlеvеr e гoлямo, ĸaтo вĸлючвa мapĸи в paзлични типoвe пpoдyĸти, сред които са чaйoвeтe Lірtоn, бyльoнитe Кnоrr и др. Също така тук влиза марката зa пoчиcтвaнe нa дoмa Dоmеѕtоѕ, както и тази зa личнa xигиeнa - Dоvе.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:13 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

2
rate up comment 33 rate down comment 3
deant
преди 5 години
и какъв е проблема да са в кварталните магазини?кафланд тук в БГ е с реноме на търговец на долнопробни стоки така или иначе. няма нищо ново тук.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
1
rate up comment 29 rate down comment 8
Лъчо
преди 5 години
Постепенно Кауфланд отблъсква всички качествени марки и налага своите *** Ккласик и тем подобни, на цени близки до "оригинална". Съвсем скоро развалиха договора с SCA също голям производител (Zewa, librez и много други). Сега и с Uniliver, ще се превърнат в магазин с ниско качествени стоки. Извиват ръцете на производителите за цени, дори по ниски от производствените . Само и само да продават хем евтино, хем с печалба за тях. Жалко, че марки като, Dove, Rexona, Cliar, Dimestos, CIF и много други ще ги търсим в кварталните магазини.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още