IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg

Kaufland анатемосва продуктите на Unilever

Ценовата война между двете големи компании се ожесточава, мярката ще засегне и магазините в България

14:19 | 21.12.18 г. 21
Автор - снимка
Създател
<p>
	Снимка: Kaufland</p>

Снимка: Kaufland

Спорът за покупните цени между германския дискаунтер Kaufland и производителя на потребителски стоки Unilever ескалира. Както обяви веригата супермаркети, продуктите на Unilever ще бъдат изкарани от рафтовете на магазините ѝ от следващата година. Мярката засяга марки като Knorr, Langnese, Pfanni, Ax, Rexona и Duschdas. Избрани продукти за сладолед на Magnum, Cremissimo и Viennetta все пак ще са на разположение на клиентите. Като алтернатива те обаче ще могат да намират в магазините много марки и продукти от собствените брандове на Kaufland, поясни компанията, цитирана от DPA.

Като причина компанията назова в свое изявление „драстичното увеличение на цените и едностранни промени в условията на Unilever". Като един от водещите световни производители на маркови стоки Unilever се стремила да се възползва от изключителната си пазарна позиция, за да повлияе на търговеца на дребно и допълнително да оптимизира собствените си приходи, твърдят от Kaufland.

Веригата супермаркети пък възнамерявала да предотврати щетите за компанията и реагира последователно. Исканията на Unilever за „повишаване на цените и едностранни промени в условията биха довели до значително увеличение на продажните цени, които биха превишили пазарните цени".

Kaufland съжалява за решението на производителя и припомня, че е положила усилия, макар че те не са довели до постигане на споразумение с Unilever. Решенията, предложени от компанията, са били отхвърлени от концерна в хранително-вкусовата промишленост.

Още през септември Kaufland премахна около 480 продукта на Unilever от рафтовете. Веригата оправдава това с факта, че Unilever драстично е увеличила доставните цени в краткосрочен план. В Чешката република, Словакия, Полша, Румъния и България също има заповед за замразяване предлагането на някои продукти на Unilever.

Πopтфoлиoтo нa Unіlеvеr e гoлямo, ĸaтo вĸлючвa мapĸи в paзлични типoвe пpoдyĸти, сред които са чaйoвeтe Lірtоn, бyльoнитe Кnоrr и др. Също така тук влиза марката зa пoчиcтвaнe нa дoмa Dоmеѕtоѕ, както и тази зa личнa xигиeнa - Dоvе.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase.
Последна актуализация: 14:13 | 14.09.22 г.
Специални проекти виж още
Най-четени новини

Коментари

12
rate up comment 10 rate down comment 6
majnata
преди 5 години
маркови уискита с 30% намаление, кафе Давидоф - 40% ...това ако са ***, искам ги :)Пич , ти верно си абориген и ядеш доматите с колците ! "маркови" уискита ...
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
11
rate up comment 4 rate down comment 7
majnata
преди 5 години
Шотландското уиски е шотландско само в Шотландия / при добър късмет : )) /...тъй че не сравнявай цените на етикетите .
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
10
rate up comment 7 rate down comment 4
Kikaha2
преди 5 години
айде айде, редовната била..... да ти кажа ли колко струва Шотландското уиски тук и в Шотландия...освен това се пише "купуват"
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
9
rate up comment 6 rate down comment 10
Лъчо
преди 5 години
Да прав си само, че тази цена с - 40% си е редовната в западна Европа, ама нали балъците като няма - 40% не копуват. При нас всичко е изкривено.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
8
rate up comment 10 rate down comment 10
Kikaha2
преди 5 години
маркови уискита с 30% намаление, кафе Давидоф - 40% ...това ако са ***, искам ги :)
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
7
rate up comment 13 rate down comment 11
majnata
преди 5 години
разнообразието на ***
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
6
rate up comment 14 rate down comment 5
Kikaha2
преди 5 години
Кауфланд имат някои недостатъци, но имат и много предимства ! В края на краищата конкуренцията и разнообразието е добре за клиентите
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
5
rate up comment 26 rate down comment 11
bertram
преди 5 години
Дай Боже повече производители да прогледнат и да ударят балтията на измекярите от Кауфланд. Така наречената грижа за клиента е нищо повече освен целенасочен дъмпинг(90% за сметка на доставчиците ), който цели да убие конкуренцията от по-малки търговци. И им се получава с явното съдействие от страна на държавата. Юниливър са им повишили цените, за да излязат от този порочен кръг, който не е полезен за никой друг освен за Кауфланд. И други по-малки доставчици започват да повишават цените, за да не си развалят отношенията с останалите си дистрибутори, които след всяка акция в Кауфланд вият до небесата (при това с право).
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
4
rate up comment 18 rate down comment 8
Инвестиращ
преди 5 години
Драстичното увеличение на цените и едностранни промени в условията на Unilever" едва ли означава драстично увеличение на качеството на стоките им.
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
3
rate up comment 35 rate down comment 19
majnata
преди 5 години
Кауфланд , Лидл , Билла са тук да пласират на аборигените *** , които на запад не вървят ...разберете го най-сетне ! С политиката си те убиват българския производител !
отговор Сигнализирай за неуместен коментар
Финанси виж още