Спорът за покупните цени между германския дискаунтер Kaufland и производителя на потребителски стоки Unilever ескалира. Както обяви веригата супермаркети, продуктите на Unilever ще бъдат изкарани от рафтовете на магазините ѝ от следващата година. Мярката засяга марки като Knorr, Langnese, Pfanni, Ax, Rexona и Duschdas. Избрани продукти за сладолед на Magnum, Cremissimo и Viennetta все пак ще са на разположение на клиентите. Като алтернатива те обаче ще могат да намират в магазините много марки и продукти от собствените брандове на Kaufland, поясни компанията, цитирана от DPA.
Като причина компанията назова в свое изявление „драстичното увеличение на цените и едностранни промени в условията на Unilever". Като един от водещите световни производители на маркови стоки Unilever се стремила да се възползва от изключителната си пазарна позиция, за да повлияе на търговеца на дребно и допълнително да оптимизира собствените си приходи, твърдят от Kaufland.
Веригата супермаркети пък възнамерявала да предотврати щетите за компанията и реагира последователно. Исканията на Unilever за „повишаване на цените и едностранни промени в условията биха довели до значително увеличение на продажните цени, които биха превишили пазарните цени".
Kaufland съжалява за решението на производителя и припомня, че е положила усилия, макар че те не са довели до постигане на споразумение с Unilever. Решенията, предложени от компанията, са били отхвърлени от концерна в хранително-вкусовата промишленост.
Още през септември Kaufland премахна около 480 продукта на Unilever от рафтовете. Веригата оправдава това с факта, че Unilever драстично е увеличила доставните цени в краткосрочен план. В Чешката република, Словакия, Полша, Румъния и България също има заповед за замразяване предлагането на някои продукти на Unilever. Πopтфoлиoтo нa Unіlеvеr e гoлямo, ĸaтo вĸлючвa мapĸи в paзлични типoвe пpoдyĸти, сред които са чaйoвeтe Lірtоn, бyльoнитe Кnоrr и др. Също така тук влиза марката зa пoчиcтвaнe нa дoмa Dоmеѕtоѕ, както и тази зa личнa xигиeнa - Dоvе.