Когато става въпрос за онлайн поръчки тази Коледа, американските потребители харчат повече от всякога, съобщава Bloomberg.
Купувачите отвъд океана са вложили рекордните 110,6 млрд. долара в онлайн поръчки между 1 ноември и 19 декември. Това е с около 17 млрд. долара повече спрямо същия период на миналата година, сочат данни на Adobe Analytics. А с т. нар. Супер събота – последната събота преди Коледа, общите разходи в интернет в последните два месеца на годината се очаква да достигнат най-малко 126 млрд. долара, което е най-високото ниво в историята.
Половината от трафика в сайтовете за пазаруване тази година е дошъл от купувачи, които използват смартфоните си, отчита Adobe. Но повечето американци все още предпочитат да правят покупки през компютъра си. 61% от похарчените в интернет долари са дошли от покупки през настолен компютър тази година, въпреки че все повече хора сърфират в интернет от телефона си.
Купувачите са настроени да харчат повече този сезон, тъй като доверието на потребителите расте, цените на горивата намаляват, а заплатите растат. За целите на изследването си Adobe включила трансакциите в 80 от стоте водещи онлайн търговци на дребно в САЩ.
„Уморените купувачи по празниците продължават да търсят алтернативи на претъпканите магазини, дългите опашки и празните рафтове в последните дни преди Коледа“, казва Тейлър Скрийнър, директор на отдел „Дигитални проучвания“ в Adobe.
„Търговците на дребно, които могат да предложат най-безпроблемни преживявания на купувачите чрез отлично използване на данни за предвиждане на нуждите на купувачите или чрез предоставянето на възможност за вземане на продуктите във физически магазини, привличат най-много хора тази седмица“, допълва той.