Онлайн платформата Pinterest активно се подготвя за първично публично предлагане, което може да се случи през април, твърдят източници, запознати с плановете на компанията. Тя е поредната технологична организация, която планира да стане публична, пише Wall Street Journal.
Pinterest е казала на банкерите, че трябва да избере поемателите, които да задействат процеса по листването още през януари, допълват източниците. Компанията може да достигне оценка от над 12 млрд. долара – ниво, до което наскоро набра капитал, твърдят някои източници. Оценката все пак може да се промени до самото IPO.
През септември Pinterest премина границата от 250 млн. активни потребители месечно, които посещават уебсайта и разглеждат милиардите снимки и теми, вариращи от мебели за дневната стая до рецепти за вечеря и татуировки. Компанията генерира приходи от реклами, разпръснати из сайта ѝ, като се очаква тази година те да задминат 700 млн. долара, или с 50% повече спрямо предходната година, допълва един от източниците, запознат с въпроса.
Ако Pinterest се насочи към IPO през първата половина на 2019 г., тя ще се присъедини към редица други високо оценени стартъпи, като Uber Technologies и Lyft, които от години са частни компании, а сега обмислят борсови дебюти през следващата година.
Главният изпълнителен директор на Pinterest Бен Силбърман твърди, че компанията ще търси листване през 2019 г., но не разкрива повече подробности.
Банкери и съветници твърдят, че някои компании са ускорили подготовката за първичните си публични предлагания, за да са готови за листване през първата половина на годината, опасявайки се от големи разпродажби на капиталовите пазари през следващата година.
Uber и Lyft наскоро подадоха тайно документи за листвания в Комисията по ценните книжа и борсите за IPO-та в началото на 2019 г., писа Wall Street Journal.
Същевременно Pinterest води преговори с банки за кредит, който може да достигне около 500 млн. долара, допълват източниците. Компаниите правят подобни ходове преди листванията си, а банките често стимулират това, така че да получат ключова роля в предлагането. Според източниците наскоро Pinterest се е свързала с редица големи банки със запитването колко могат да ѝ дадат и при какви условия.