Германската компания за спортна екипировка Adidas успя да надмине очакванията на анализаторите, като се позова на силните финансови резултати през първите девет месеца на годината, но намали прогнозата си за печалба заради по-слабите продажби в Западна Европа, съобщава Ройтерс.
Въпреки че Adidas успя да увеличи своя пазарен дял в САЩ за сметка на конкурента си Nike, американската спортна компания печели повече пространство на европейските пазари, в Близкия изток и Африка, където продажбите ѝ отчитат ръст от 9% за периода юни-август.
Adidas предупреди, че ръстът на продажбите в Западна Европа вероятно ще остане непроменен през втората половина на годината, след като компанията не успя да се съсредоточи достатъчно върху пускането на пазара на повече продукти.
Adidas съобщи в сряда, че нетната ѝ печалба от продължаващите операции ще нарасне с 16% до 20% до сумата от 1,66 до 1,72 млрд. евро, докато предишните прогнози бяха за ръст от 13% до 17%.
Компанията очаква да увеличи валутно неутралните продажби за годината с 8 или 9 на сто, което е по-малко от предходната прогноза за ръст от около 10%.
Приходите от продажби за третото тримесечие се повишават с 8%, коригирани спрямо обменните курсове, до 5,837 млрд. евро в сравнение с очакванията на анализаторите за ръст до 5,92 млрд. евро, докато нетната печалба от продължаващите операции отбелязва скок от 19% до 656 млн. евро за периода.