Най-популярната платена стрийминг услуга в света Spotify отчете 5% ръст на броя на премиум абонатите си за третото тримесечие, предава Ройтерс.
На фона на глобалните разпродажби на акциите на технологичните компании през последния месец, книжата на Spotify изтриха почти 30-процентния ръст, който шведската компания записа от пазарния си дебют в Ню Йорк през април.
Месечният брой абонати, които носят 90% от приходите на фирмата, е нараснал до 87 млн., от 83 млн. през второто тримесечие. Новите резултати на компанията отговарят на средните прогнози от проучването на Thomson Reuters.
Общият брой абонати е достигнал 191 млн., като в тази бройка влизат и онези, които слушат безплатната услуга, включваща реклами.
Spotify затегна очакванията си за месечно активните потребители за 2018 г. до между 199 и 206 млн. души. Средната прогноза на анализаторите беше за 208 млн. до края на тази година.
Приходите на компанията за третото тримесечие са нараснали с 31 на сто до 1,352 млрд. евро (1,54 млрд. долара). Седемнадесет анализатори, анкетирани от Thomson Reuters, очакваха 1,33 млрд. евро.
Брутният марж е нараснал до 25,3% от 22,3% през третото тримесечие на 2017 г. Прогнозата на анализаторите беше за 24,9%.