Американската компания Coca-Cola Co обяви своите резултати за третото тримесечие, които успяха да надминат прогнозите на анализаторите, благодарение на изместването на фокуса ѝ към спортните напитки и тези без захар, съобщава Ройтерс.
Подобно на основния си конкурент Pepsi Co Coca Cola развива своето портфолио от негазирани напитки и продължава да работи по ограничаване на захарта в продуктите си, тъй като потребителите вече търсят по-здравословни варианти.
Компанията плати 5,1 млрд. долара за закупуването на една от водещите вериги за кафе Costa по-рано през годината и придоби дял от производителя на популярната спортна напитка Body Armor.
Приходите от продажбите на основните продукти на компанията са се повишили със 6 на сто през третото тримесечие на годишна база, като с най-добри резултатите се отчитат Diet Coke, Coke Zero и газираната вода.
Обемът на продажбите се повишава с 2% на годишна база заради силната производителност на търговската марка Coca-Cola и ръста при нискокалоричните продукти на Sprite и Fanta, заявиха от компанията.
Нетната печалба се повишава до 1,88 млрд. долара, или 44 цента за акция, в периода юли-септември от 1,45 млрд. долара за същия тримесечен период на миналата година.
Приходите са намалели с 9 на сто до 8,25 млрд. долара поради продажбата на операциите за бутилиране с нисък марж.
Оценките на анализаторите за продажбите бяха за 8,17 млрд. долара, показват оценките на Rafinitiv.
Акциите на компанията поскъпват с 1,4 на сто преди старта на днешната сесия в САЩ.
По-рано през октомври Coca-Cola назначи за нов оперативен директор и президент Браян Смит, който ще встъпи в длъжност от 1 януари 2019 г.
Компанията обяви също, че нейният финансов директор Кейти Уолър ще се оттегли през следващата година, след като прекара над три десетилетия в корпорацията. 60-годишната Уолър пое поста във висшия мениджмънт през 2014 г. Джон Мърфи, който е президент на бизнеса за Азиатско-тихоокеанския регион, ще я наследи от март месец.