Компанията майка на Cartier - Financiere Richemont, и китайската Alibaba Group Holding ще обединят сили, за да пуснат онлайн платформи в Китай. Това е поредният опит от страна на търговците на дребно да навлязат на един от най-бързо развиващите се пазари, пише Wall Street Journal.
В рамките на партньорството, договорено днес, Yoox Net-a-Porter (YNAP) на Richemont - голям онлайн магазин за луксозни стоки, продаващ през сайтовете yoox.com и MrPorter.com, ще работи с Alibaba за създаването на съвместно предприятие, което ще пусне две приложения, насочени към китайския пазар.
По думите на Джона Рупърт, председател на базираната в Швейцария Richemont, компанията вярва, че партньорството с Alibaba ще ѝ помогне да стане “значителен и стабилен онлайн играч на този пазар”.
Alibaba ще предостави технологичната инфраструктура за предприятието, а YNAP - връзкатас над 950 луксозни марки, обявиха двете компании. Освен това фирмите допълват, че планират да пуснат онлайн магазини на Net-a-Porter и Mr Porter в луксозната платформа Tmall Luxury Pavilion на Alibaba.
“Щом като китайските потребители засега са най-важните, смятаме, че това е една много положителна стъпка и ще засили позицията на YNAP като водещ онлайн търговец на луксозни стоки в света”, коментират анализаторите от Vontobel Research.
Пазарът на луксозни часовници през последните години се бори с проблеми, отчасти заради по-слабото търсене в Китай, където антикорупционните мерки свиха разходите за скъпи стоки.
Визовите промени в Хонконг, засягащи туристите от континенталната част на Китай, също повлияха негативно на разходите на туристите.
Въпреки това продажбитe на швейцарски часовници се възстановиха през последната година. Износът e нараснал със 7,5% по време на първите девет месеца на 2018 г. в сравнение със същия период на 2017 г., твърди Федерацията на швейцарската индустрия за часовници. През септември експортът към Китай отбеляза 17% скок на годишна база.