Продължаващият търговски спор между Вашингтон и Пекин засега ще има „минимално“ влияние върху китайските купувачи на луксозни стоки, смята партньор от консултантската фирма OC&C Strategy Consultants, цитиран от CNBC.
По-голямата част от влиянието ще е индиректно, като търговските мита вероятно ще засегнат цялостно китайската икономика и възможността на потребителите да харчат за луксозни стоки, коментира Паскал Мартин.
"Ако наистина погледнете влиянието върху лускозните стоки в момента, то е много минимално, защото те не са част от списъка с продукти, засегнати от фаза едно или фаза две от търговските санкции, които бяха наложени от САЩ и Китай“, посочва още той.
САЩ наложиха допълнителни мита върху вноса на китайски стоки за около 250 млрд. долара, а Китай отговори с още мита за 110 млрд. долара за стоки, влизащи в границите ѝ от Съединените щати.
Президентът Доналд Тръмп заяви, че е „готов“ да наложи мита върху всички китайски продукти, внасяни в страната, което е равносилно на сума около 505 млрд. долара.
"Мисля, че ефектът ще се усети по-късно, ако луксозните стоки бъдат включени като част от фаза три на увеличението на митата“, допълва Мартин. „На този етап случаят не е такъв, така че влиянието е наистина много минимално“.
Пазаруването на луксозни стоки е ключов пазар в Китай. Най-голямата азиатска икономика се очаква да има най-заможните домакинства в света до 2021 г., сочи доклад на McKinsey & Company от тази година.
Китайските потребители на луксозни стоки харчат над 500 млрд. юана (72 млрд. долара) годишно, което представлява около една трета от световния пазар на луксозни продукти според доклад на McKinsey.
OC&C твърди още, че китайските потребители носят между 25 и 35% от глобалните продажби на луксозни стоки, а по-голямата част от покупките се случват извън Китай.