fallback

С. Павлова: Натуралната козметика е ефективна, защото не унищожаваме състава ѝ

Не правим компромис нито със съдържанието, нито с опаковката на продуктите ни, посочи съоснователката на Orenda Group

11:48 | 23.10.18 г. 1

Ефективността на натуралната козметика идва от умението да запазиш състава ѝ. Това коментира Силвия Павлова, съосновател на Orenda Group, в предаването "Бизнес среща" на Bloomberg TV Bulgaria.

“Бях част от козметична компания и започнах да си приготвям еликсири за мен, разкрива Силвия Павлова пътя, който изминава от идеята до реализацията на мечтата си. – Впоследствие започнах да правя тези еликсири за мои близки хора, за момински партита. С мъжа ми превърнахме това в бизнес. Отворихме първата лаборатория. Оказа се, че много хора купуват продуктите от момента на афиширане на идеята. Наехме хора, които разбират повече от нас за създаване на формули, насочени по-професионално към нашите клиенти. Срещнахме много помощ от познати и непознати. Това подсили разрастването на фирмата. На пазара сме от четири години и продуктите ни се продават в над 30 държави."

Павлова разказва, че експериментите са успешни, но търсенето и творческият дух са в основата на производството.

"В самото начало, когато все още не бяхме сертифицирали финалния продукт, отидохме на изложение в Германия. Много хора харесаха идеята ни. Когато създавахме продуктите, дадохме приоритет на ядливи съставки. При нас козметичният стандарт, който следваме, ни задължава да знаем произхода на всяка суровина. Когато дадена суровина е преминала през деликатни начини на екстракция, на механично пресоване без химични намеси, тя има друга стойност. Съблюдаваме много показатели. Основната ни задача е всички съставки да са в симбиоза. Производството ни е иновативно. Ефективността на натуралната козметика идва от умението да не унищожиш състава ѝ. Ние не просто комбинираме съставки, а запазваме комбинацията им до момента на употреба", посочи тя и напомни, че има разлика в продуктите, които се предлагат в различните държави.

По думите на Силвия Павлова разликата е минимална.

“В азиатските пазари изискват да мирише на роза. За българския пазар гоним деликатното в самия продукт. В България има над 200 лечебни билки, но не се инвестира в машини, които да ги обработват. Ние не използваме природната си даденост, за да дадем добавена стойност на продуктите си", смята тя.

Съоснователката на Orenda Group потвърди, че досега фирмата няма екип за продажби, а тя се занимава с управлението и маркетинга.

В този агресивен откъм продажби свят хората търсят нас. Голяма част от нашето портфолио е дошла от хора, които са ни потърсили в интернет.

Павлова подчерта и социалния ефект да работиш в екип.

“Направихме концепция жените, които са при нас, да работят до 16:00 ч. С тези хора създадохме страхотен екип. Това събуди в тях уникална лоялност към фирмата и в трудни периоди работим интензивно. Големите ръстове, които се случват между март и юни, се компенсират с добра вътрешна организация. Сега отваряме трета лаборатория. В момента сме около десетина души и с новата лаборатория се надявам да станем повече. Стартовият ни бюджет беше 5 хил. лв. Само веднъж сме използвали банков кредит", посочи Павлова и разкри някои тънкости при създаването на продуктите.

“Дизайнът на опаковката е важен, обяснява Силвия Павлова. – Ако си направил компромис с опаковката, може би си направил компромис и със съдържанието – е разбирането на хората. За опаковките направихме конкурс, който бе спечелен от рускиня. Тя облича продуктите ни по начин, по който ние искаме да ги покажем пред аудиторията", посочи тя.

Съоснователката на Orenda Group не скри и успехите си в бизнеса.

"Спечелих награда за предприемачество в Мексико. На курс по предприемачество трябваше да разработим иновативна идея и да я вкараме в 250 страници проект. Имахме идея за ресторант, който да предлага и уединение. Направихме мащабен проект със скица и архитектурни планове. Залогът бе голям. Първото място бе 50% финансиране. Всъщност продадох проекта, който беше за 1 млн. долара. Наградата беше в размер на половин милион долара при условието да останем да развием проекта", каза Силвия Павлова и подчерта, че днешните предприемачи трябва да поставят идеята преди бизнеса.

Повече от разговора със Силвия Павлова вижте във видео материала.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 19:54 | 12.09.22 г.
fallback