fallback

Фалитът на Toys ‘R’ Us продължава да тегне над резултатите на Hasbro

Акциите на компанията поевтиняха с 9% в предпазарната търговия след представянето на тримесечния отчет

16:46 | 22.10.18 г.
Автор - снимка
Редактор

Производителят на играчки Hasbro не успя да отговори на оценките на анализаторите за тримесечието, след като фалитът на големия му партньор в търговията на дребно – Toys ‘R’ Us – е ударил продажбите му в САЩ и Европа. В резултат на новината акциите на компанията поевтиняха с 9% в предпазарната търговия, съобщава Ройтерс.

Очакванията на инвеститорите бяха високи преди началото на тримесечието, след като главният изпълнителен директор Браян Голднър и анализатори на Wall Street сигнализираха, че Hasbro може да намали част от загубите в резултат на банкрута на Toys ‘R’ Us през втората половина на годината.

Hasbro обаче отчете 7-процентен спад на продажбите в САЩ и Канада до 924,2 млн. долара заради загуби от продажбите от Toys ‘R’ Us и неспособност да отговори на исканията за доставки на други търговци.

Hasbro и конкурентът му Mattel се опитват да намерят други начини за продажба на продуктите си.

Спадът в международните продажби на Hasbro обаче е още по-стръмен – 24%, който се дължи основно на променящите се тенденции сред потребителите.

Традиционните играчи в индустрията са разтърсени през последните години от хилядите производители, продаващи в Amazon.com и други сайтове, както и заради децата, които все повече предпочитат електронни игри пред физически играчки.

Hasbro се опитва да смекчи удара от тези насрещни ветрове, партнирайки си с филмови студиа като Marvel и Disney, както и избирайки част от продуктите си и превръщайки ги в успешни телевизионни програми, филми и онлайн видеа. Най-добрият пример за това е франчайзът „Трансформърс“.

Продажбите на франчайз брандовете на Hasbro, които включват игрите Monopoly и Nerf, са се свили с 5% отчасти заради липсата на нов филм от поредицата „Трансформърс“ през тримесечието.

Компанията каза още в понеделник, че преструктурира бизнеса си, което включва съкращения на работните места и което ще доведе до такси за 50-60 млн. долара през текущото тримесечие.

Нетната печалба е спаднала до 263,9 млн. долара, или 2,06 долара на акция, през третото тримесечие до края на септември спрямо 265,6 млн. долара, или 2,09 долара на акция, година по-рано.

Без еднократните ефекти печалбата възлиза на 1,93 долара на акция, което е доста под очакванията на анализаторите за 2,23 долара, сочат оценки на Refinitiv.

Приходите на компанията са се свили с 12% до 1,57 млрд. долара, което също е под прогнозираните 1,71 млрд. долара.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 14:49 | 10.09.22 г.
fallback