61% от българите знаят какво представлява Черния петък и 45% от тях ще се включат в него тази година. Средно един потребител в България ще похарчи около 400 лева според проведено изследване на Black-Friday.Global. Това прогнозира Николай Кашейев от аналитичния отдел на Black-Friday.Global в предаването „В развитие“ на Bloomberg TV Bulgaria.
Според него българските купувачи харчат повече в Черния петък в сравнение с тези от страни като Полша, Русия и Италия, но лидери остават САЩ и Канада.
Кашейев посочи, че търговските центрове остават най-предпочитаното място за пазаруване.
„42% от българите ще изберат търговските центрове, за да пазаруват в Черния петък, 28% от тях предпочитат да го направят онлайн, а 30% ще се възползват от двете възможности“, каза анализаторът.
Кашейев посочи още, че онлайн продажбите в нашата страна бележат увеличение с 562% в този ден в сравнение с обикновен ден.
Той коментира, че най-търсени са дрехите, следвани от електрониката и обувките.
“Отстъпките средно са между 40 и 60%, поясни Кашейев и отбеляза, че лидери и в този сегмент са САЩ и Канада със средна отстъпка от между 66 и 68%.– За търговците подобен ден е една чудесна възможност за реклама и добър начин за увеличение на продажбите. В някои страни има данни, че приходите от ноември всъщност представляват 20 или дори 30-процентен дял от годишните им приходи.“
Той предупреди потребителите да внимават за фалшиви отстъпки и настоя предварително да се следят цените на продуктите, които искат да закупят, като направят сравнение на продажбите в различните магазини.
Повече от разговора вижте във видео материала