fallback

Българките вече купуват малко по-скъпа козметика

dm Бълария отчита 19-процентов ръст на оборота

16:36 | 18.10.18 г.

През последната година българката харчи средно с 40% повече за грим от категориите спирали за мигли, грим и кремове за лице и червила спрямо миналата година. Това показват данни на дрогериите dm за периода 1 октомври 2017 г. – 30 септември 2018 г.

Най-голяма е разликата в цената при червилата и гланцовете за устни. Там най-купуваният продукт струва 11-15 лева, докато най-купуваният продукт от миналогодишната класация за продукти топ 10 е бил на цена 4-6 лева.

При спиралите за мигли най-продаваният продукт е на цена 17-23 лева или средно с 5 лева повече в сравнение с миналата година. 

При грима за лице най-търсен е фон дьо тен за 10-15 лева. Тенденцията продължава и в категория „Основна грижа за лицето“, в която най-купуван дневен крем против бръчки на цена 10-13 лева.

Стандартният шампоан е отстъпил мястото си на продукт с глина, като част от засилващата се тенденция за завръщане към природата.

Стремежът към естественост се забелязва и при боите за коса, като най-желаният цвят е „естествено кафяво“.

Стандартът на живот се покачва и жените в България отделят повече средства за красотата си, коментира веригата дрогерии.

Друга водеща тенденция е, че те все по-често пазаруват в специализирани магазини за дрогерийни стоки.

От dm отбелязват двуцифрен ръст на всички категории в топ 10, достигащ при някои от тях до над 20% на годишна база.

През финансовата година са продадени над 5 млн. повече продукта в сравнение с миналата година.

Българското подразделение отчита оборот от над 132 млн. лева за финансовата година 1 октомври 2017 – 30 септември 2018 г., което е ръст от 19% спрямо предходния период.

Веригата има 74 обекта в 25 града в България с 650 служители. За последната година са инвестирани 4,5 млн. лева в магазините и обучение на кадрите.

Групата, която търгува с дрогерийни стоки в Германия, Централна и Източна Европа, за финансовата 2017/2018 година отбелязва общи приходи от 10,7 млрд. евро или ръст от 4,3% на годишна база.

Подгрупата Австрия и ЦИЕ, която обхваща Австрия и 11 държави от региона, включително България, отчита ръст на оборота от 8% до 2,6 млрд. евро. Общо магазините на концерна са 3566, а служителите близо 62 хил. души.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 00:43 | 14.09.22 г.
fallback