Производителят на хранителни стоки Danone съобщи в сряда, че ръстът на продажбите му се е забавил силно през третото тримесечие в резултат на спадащите продажби на бебешките формули в Китай на фона на засилената конкуренция и забавящия се прираст на населението. Освен това компанията бележи спад при млечните продукти в Мароко заради бойкот на потребителите, съобщава Ройтерс.
Топлото време в Европа обаче е подкрепило продажбите на подразделението за вода. Ръстът се е ускорил и при млечните и растителните бизнеси в Северна Америка, където Danone интегрира групата за органични храни WhiteWave. Компанията все пак запази годишните си финансови цели.
В Европа подразделението за производство на млечни продукти напредва към стабилизиране, а Южна Европа показва признаци на подобрение, въпреки че продажбите във Франция остават отрицателни.
„Фокусът на Danone ще остане върху ускоряващия се растеж и увеличаването на ефективността до максимум. През 2018 г. компанията ще напредне към целите си за 2020 г., ускорявайки допълнително ръста на продажбите и подобрявайки периодичния оперативен марж“, заяви компанията.
Danone, която цели оперативен марж от над 16% и ръст на сравнимите продажби от 4-5% до 2020 г., потвърди очакванията си за двуцифрен растеж през 2018 г. на базисната печалба на акция, без да се включва влиянието от продажбата на дела в японската Yakult.
Danone, която е най-големият производител на млека, с брандове като Actimel и Activia, заяви, че приходите ѝ през третото тримесечие са достигнали 6,186 млрд. евро, което прави ръст на сравнимите продажби от 1,4% на годишна база - малко над прогнозите на анализаторите за 1,2%.
И все пак това е сериозно забавяне спрямо увеличението от 3,3% през второто тримесечие и 4,9% през първите три месеца.
Продажбите на продуктите Early Life Nutrition в Китай са се свили с 20% през третото тримесечие след ръст от около 30% през предишните три месеца на 2018 г. и с над 50% на годишна база.
Мароко, която формира 2% от продажбите на групата, се оказа друга слабост в резултатите заради бойкот от страна на потребителите в социалните мрежи заради високи цени. Продажбите на млечни продукти в страната се сринаха с 40% през второто тримесечие.
През септември Danone обяви мерки, за да спечели отново доверието на потребителите, включително чрез по-ниски цени, но продажбите в Мароко все пак са били с 35% надолу през третото тримесечие.