След повече от четири десетилетия начело на French Connection Group главният изпълнителен директор Стивън Маркс се готви да продаде модната компания, за чието създаване помогна, коментира Bloomberg.
Компанията заяви, че е в ранни етапи на търсене на купувач, което доведе до ръст на цената на акциите ѝ от 45%. Маркс, който има дял от почти 40%, иска да продаде French Connection, след като я превърна в една от най-разпознаваемите марки на Великобритания, преди да затъне в трудности заради възхода на Amazon.com и гигантите в бързата мода.
Дори след поскъпването в понеделник компанията струва само около 54 млн. паунда (71 млн. долара), а акциите ѝ се търгуват на стойност около една девета от пика им през 2004 г. French Connection заяви обаче, че напредва към завръщането си към печалба по-късно тази година.
Макар че Маркс е най-големият акционер в компанията, Sports Direct International на милиардера Майк Ашли притежава около една четвърт от French Connection. Ашли разшири британското си присъствие в търговията на дребно през лятото, закупувайки веригата търговски центрове House of Frase, след като инвестициите в няколко други вериги във Великобритания и САЩ. Представител на Sports Direct засега не е отговорил на искането за коментар.
French Connection стана известна през 90-те години с маркетинговата си компания, която обедини инициалите за името (FC) и страната на централата ѝ (UK) в дързък акроним. Продавайки дрехи, изписани с фрази като „fcuk fashion”, тя успя да направи вълната на „Готината Великобритания“ международно призната, преди да изгуби позиции за сметка на по-големи конкуренти като Zara на Inditex и Primark, както и на онлайн магазини като Asos.