fallback

Шефът на French Connection търси купувач на бранда, който създаде

След новината акциите на компанията поскъпнаха с 45%

15:56 | 08.10.18 г.
Автор - снимка
Редактор

След повече от четири десетилетия начело на French Connection Group главният изпълнителен директор Стивън Маркс се готви да продаде модната компания, за чието създаване помогна, коментира Bloomberg.

Компанията заяви, че е в ранни етапи на търсене на купувач, което доведе до ръст на цената на акциите ѝ от 45%. Маркс, който има дял от почти 40%, иска да продаде French Connection, след като я превърна в една от най-разпознаваемите марки на Великобритания, преди да затъне в трудности заради възхода на Amazon.com и гигантите в бързата мода.

Дори след поскъпването в понеделник компанията струва само около 54 млн. паунда (71 млн. долара), а акциите ѝ се търгуват на стойност около една девета от пика им през 2004 г. French Connection заяви обаче, че напредва към завръщането си към печалба по-късно тази година.

Макар че Маркс е най-големият акционер в компанията, Sports Direct International на милиардера Майк Ашли притежава около една четвърт от French Connection. Ашли разшири британското си присъствие в търговията на дребно през лятото, закупувайки веригата търговски центрове House of Frase, след като инвестициите в няколко други вериги във Великобритания и САЩ. Представител на Sports Direct засега не е отговорил на искането за коментар.

French Connection стана известна през 90-те години с маркетинговата си компания, която обедини инициалите за името (FC) и страната на централата ѝ (UK) в дързък акроним. Продавайки дрехи, изписани с фрази като „fcuk fashion”, тя успя да направи вълната на „Готината Великобритания“ международно призната, преди да изгуби позиции за сметка на по-големи конкуренти като Zara на Inditex и Primark, както и на онлайн магазини като Asos.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 09:56 | 10.09.22 г.
fallback