fallback

Производителите на шоколад поглеждат на Изток в търсене на растеж

Barry Callebaut AG е договорила закупуването на руската Inforum и навлиза на втория по големина като обем пазар на шоколад в света

16:08 | 04.10.18 г.
Автор - снимка
Създател

Най-големият производител на шоколад в света се обръща на Изток в опит да стимулира растежа си на фона на отслабващия интерес към сладките изделия в САЩ и Западна Европа.

Базираната в Цюрих Barry Callebaut AG е договорила закупуването на руската Inforum и навлиза на втория по големина като обем пазар на шоколад в света, съобщиха от швейцарската компания. Покупката е признак за възвръщащо се доверие за растеж, след като рублата поевтиня с 12% спрямо швейцарския франк през последната година, съобщава Bloomberg.

Решението на Barry Callebaut показва, че компаниите за производство на шоколад се обръщат към нови пазари, докато американските и европейските потребители се отдръпват от захарните изделия в търсене на по-здравословни алтернативи.

Според другия швейцарски „шоколадов“ гигант Lindt & Spruengli AG Бразилия, Южна Африка, Япония, Китай и Русия ще имат „огромен“ потенциал през следващите години. Половината от планираните 30 до 40 магазина, които компанията ще открие тази година, ще бъдат в подобни развиващи се пазари.

След като не можа да подобри позициите си в САЩ, където Hershey Co. също изпитват затруднения, Nestle продаде бизнеса си с шоколад по-рано тази година.

Европа е пренаситена от шоколад и е дом на десетте държави, които водят класацията по консумацията му на глава на населението, по данни на Euromonitor International.

„Всички производители на какао и шоколад гледат към развиващите се пазари и ще станем свидетели на голям тласък там“, посочва Диана Гомес, анализатор на Bloomberg Intelligence. „Потреблението на глава от населението е толкова по-малко на развиващите се пазари, така че потенциалът за растеж е огромен“, допълни още тя.

Barry Callebaut е малко известно име за потребителите, въпреки че е най-големият производител на шоколад, произвеждайки захарни изделия, върху които компании като Hershey и Nestle поставят своите етикети. Компанията разширява дейността си в Китай през последните години, залагайки на това, че страната ще стане един от най-големите пазари на шоколад в света.

Inforum, която произвежда шоколад и заливки и пълнежи, е реализирала продажби за около 86 млн. швейцарски франка (87 млн. долара) през изминалата година. Все още не са ясни останалите подробности около сделката, която трябва да бъде завършена до края на 2018 г.

Всяка новина е актив, следете Investor.bg и в Google News Showcase. Последна актуализация: 15:10 | 11.09.22 г.
fallback