Американският производител на безалкохолни напитки PepsiCo отчете приходи за тримесечието, които надминаха прогнозите на анализаторите. Това се случва, след като инвестициите в маркетинг и разработка на нови продукти за Латинска Америка се отплатиха на компанията, предава Ройтерс.
И все пак PepsiCo не успя да изпълни очакванията за резултатите от продажбите на напитки в Северна Америка, и тези на снаксовете Frito-Lay.
Приходите от продажбите на звеното за напитки в Северна Америка, което включва прочутата марка кола, Gatorade и Mountain Dew, са нараснали с 2 на сто до 5,46 млрд. долара през третото тримесечие. Сумата се оказа под средната прогноза на анализаторите за 5,6 млрд. долара според Thomson Reuters I/B/E/S.
„Продължаваме да наблюдаваме много силно оперативно представяне на нашите международни подразделение, подхранвано от развиващите се и развитите пазари“, коментира Индра Нуй в последния си ден като главен изпълнителен директор на Pepsi. Тя ще остане на поста председател до началото на 2019 г.
Нетната печалба на компанията е нараснала до 2,50 млрд. долара, или 1,75 долара на акция, през третото тримесечие, което завърши на 8 септември. Година по-рано сумата беше 2,14 млрд. долара, или 1,49 долара на акция.
Нетните приходи са се покачили с 1,5% до 16,49 млрд. долара.
Средната прогноза на анализаторите беше за 16,36 млрд. долара, сочат данни на Thomson Reuters I/B/E/S.